eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoblad kasjerki, brak biletu, mandat › Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Date: Tue, 25 Nov 2003 23:48:29 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 39
    Sender: r...@p...onet.pl@pc179.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Message-ID: <bq0pv1$naf$3@news.onet.pl>
    References: <bprft5$3p3$1@nemesis.news.tpi.pl> <bpvoli$ke5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bq059e$71p$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq061u$9pv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bq097l$7u4$1@korweta.task.gda.pl> <bq0a83$qni$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <bq0cov$22d$1@korweta.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc179.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1069804321 23887 217.99.219.179 (25 Nov 2003 23:52:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 25 Nov 2003 23:52:01 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:178318
    [ ukryj nagłówki ]

    > To, że celem zakupu biletu jest dostarczenie pieniedzy dla przewoźnika,
    > a nie "posiadanie ważnych biletów".
    > Kontroler mógłby wiedzieć, że cena za "właściwy" bilet jest identyczna,
    > zaś student z pewnością chciałby mieć bilet do stacji
    > Gdańsk-Politechnika /jedynie wariat chciałby dymać na polibudę z
    > Wrzeszcza, a jak wiadomo wariaci maja ograniczoną zdolność do czynności
    > prawnych/ - skoro takiego nie ma, to może to być wynikiem oczywistej
    > pisarskiej omyłki.
    > Należało pacjenta pouczyć i zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary
    > przez ograniczenie do upomnienia.

    Ale w tym wypadku niekoniecznie musi to być prawda. Na grupie kolejowej
    pl.misc.kolej - gdzie jest wałkowany ten sam temat - ktoś celnie zauważył,
    że gdyby przyjąć powyższą argumentację to mogło by być coś takiego.

    Załóżmy, że mamy odcinek trasy:

    A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I

    Stacje są mniej więcej równo rozłożone, więc odległość A-H i C-I są mniej
    więcej równe, a w każdym razie mieszczą się w jednym przedziale cenowym z
    B-H. Ale ja chcę jeździć z A do I, a to droższe. No to robię tak:

    1. Kupuję bilet na trasie B-H;

    2. Kontrolowany na odcinku A-B tłumaczę się jak nasz kolega, że z A do H i
    B do H tyle samo kosztuje i się pomyliłem.

    3. Kontrolowany na odcinku H-I powtarzam argumentację w odniesieniu do
    podobieństwa odcinków B-I i B-H.

    4. W ten sposób zostaje mi kilka złotych w kieszeni, bo podcinek A-I jest
    już dłuższy, więc i cena może być wyższa.


    Dlatego też seria biletów na odcinku B-I i jeden błędny za tę samą cenę
    B-H mógłby być argumentem dla PKP, że może faktycznie facet ma rację i to
    jest pomyłka. Może wówczas uznali by, że winę ponosi kasjerka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1