eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoblad kasjerki, brak biletu, mandat › Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
  • Data: 2003-11-25 20:24:33
    Temat: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Catbert wrote:

    >> Ze co???
    >
    > To, że celem zakupu biletu jest dostarczenie pieniedzy dla przewoźnika,
    > a nie "posiadanie ważnych biletów".
    > Kontroler mógłby wiedzieć, że cena za "właściwy" bilet jest identyczna,
    > zaś student z pewnością chciałby mieć bilet do stacji
    > Gdańsk-Politechnika /jedynie wariat chciałby dymać na polibudę z
    > Wrzeszcza, a jak wiadomo wariaci maja ograniczoną zdolność do czynności
    > prawnych/ - skoro takiego nie ma, to może to być wynikiem oczywistej
    > pisarskiej omyłki.
    > Należało pacjenta pouczyć i zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary
    > przez ograniczenie do upomnienia.

    Takie cosie znalazlem w KC:
    Art. 65 [Wykładnia] § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny
    zamiar stron i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

    A bilet jest jakims rodzajem umowy.


    Art. 84 [Błąd] § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można
    uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak
    oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków
    prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę
    osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z
    łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej
    nieodpłatnej.

    A tu blad zostal wykonany przez pania w kasie. Oswiadczeniem woli jest zakup
    biletu, a skutkiem prawnym oplata dodatkowa.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1