    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Date: Tue, 25 Nov 2003 21:06:56 +0100

    On 2003-11-25 20:23, Olo Kwasniak wrote:

    > Ze co???

    To, że celem zakupu biletu jest dostarczenie pieniedzy dla przewoźnika,
    a nie "posiadanie ważnych biletów".
    Kontroler mógłby wiedzieć, że cena za "właściwy" bilet jest identyczna,
    zaś student z pewnością chciałby mieć bilet do stacji
    Gdańsk-Politechnika /jedynie wariat chciałby dymać na polibudę z
    Wrzeszcza, a jak wiadomo wariaci maja ograniczoną zdolność do czynności
    prawnych/ - skoro takiego nie ma, to może to być wynikiem oczywistej
    pisarskiej omyłki.
    Należało pacjenta pouczyć i zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary
    przez ograniczenie do upomnienia.

    > No i co w związku z tym?

    To, że o statusie obywatela nie decydują nabyte uprawnienia, lecz ilość
    i jakość posiadanych pieczęci i zaświadczeń - co prowadzi w prostej
    linii do pytań, czy np. po zmianie nazwiska dyplom wyższej uczelni nadal
    jest ważny.
    Może się tak zdarzyć, że komuś ukradną legitymację - wtedy zostanie
    ukarany mandatem - ponieważ zniżki nie przysługują studentom, lecz
    osobom "posiadającym ważną legitymację" i obawiam się, że będzie trudno
    bieg spraw odwrócić.

    Student powinien o tym wiedzieć i najlepiej, żeby posiadał dwie
    legitymacje - tak jak niektórzy posiadają dwa dowody rejestracyjne czy
    dwa prawa jazdy.

    Jestem za rozwojem lotnictwa, bo w samolocie trudno wysiąść "stację
    dalej" i miesięcznych chyba też nie sprzedają.

    Swego czasu we wzmiankowanym Wrzeszczu Gdańsku by nabyć bilet miesięczny
    należało dostarczyć zaświadczenie ze szkoły, że takowy jest konieczny.
    Zwało to się "zapotrzebowanie" czy jakoś tak. Legitymacja studencka i
    gotówka w reku nie wystarczyła. Bilet należało podstemplować w szkole,
    bo podstemplowanie legitymacji nie było dostatecznie wiarygodne.
    Ponadto mili i uprzejmi pracownicy dywagowali na temat konieczności i
    mozliowsci podrózy "znizkowej" w niedzielę - bo jak wiadomo Polska jest
    krajem katolickim i student powinien poswięcać dzień wolny na
    kontemplacje i odpoczynek, a nie zuzywanie taboru.

    Nie powinno byc kary tam, gdzie nie ma winy i szkody.

    Pzdr: Catbert