  • Data: 2003-12-12 22:46:28
    Temat: Re: bezrobotni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Dec 2003, Andrzej_K. wrote:
    [...do jacroza...]
    >+ wie, że *nie wszyscy bezrobotni* takimi są? Może tę
    >+ "nienawiść" powinien przelać z większości bezrobotnych
    >+ na większość *złodziei_wyłudzaczy_naciągaczy* żyjących
    >+ na nasz koszt poprzez zasiłki (wypłaty?) z MOPR'u?.

    I tu chyba argumentacja Ola ma jakieś podstawy: wprowadzenie
    zasady "nie ma pieniędzy za nic" (co NIE MUSI ZNACZYĆ że "nie
    ma pieniędzy dla bezrobotnych" !) lekko odsieje właśnie
    chętnych do wstawania rano coby gdzieś się udać.
    Nadto - choć nie da się podjąć dyskusji ze stanowiskiem
    że takie prace publiczne "mogą generować koszty" (przynajmniej
    dopóki nie zostanie empirycznie wykazane że tak być nie musi),
    to zawsze wraca pytanie: a co my mamy z przestępców siedzących
    we więzieniu ??
    Bo jeśli przypadkiem nas *kosztują*, to bezrobotny do którego
    trzeba będzie dopłacić niewątpliwie "wyjdzie" społeczeństwo
    taniej. No to do kogo dopłacać: "faktycznego bezrobotnego"
    (przyjmując że skoro pracuje to ów zasiłek nie może mieć
    wysokości "wyłącznie socjalnej") czy do więzień ?

    Biorąc na deser pod uwagę że wypowiedź bezrobotnego ("no to
    tnę te kable, bo co mam robić skoro pracy nie ma ?") słyszałem
    w radiu.... - niezależnie czy samo stanowisko owego bezrobotnego
    powoduje czyjeś wzburzenie czy nie, to lepiej jakby te kable
    *kładł* niż *kradł*. IMHO oczywiscie. Dla reszty, która niezależnie
    od poglądów na praworządność, humanitaryzm itp. ma wybór: płacić
    na bezrobotnego czy złodzieja...

    pozdrowienia, Gotfryd