eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobezprececensowy zamach na wolność › Re: bezprecedensowy zamach na wolność [Amerykański FB złamał Konstytucje RP cenzurą prewencyjną?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: bezprecedensowy zamach na wolność [Amerykański FB złamał
    Konstytucje RP cenzurą prewencyjną?]
    Date: Tue, 11 Jan 2022 01:32:26 GMT

    On 2022-01-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie rozumiem. Nie wydrukuje jeden drukarz, to wydrukuje inny.

    To tak trochę na zasadzie demokracji, której wynikiem są obecne rządy.
    Jest to efekt mądrego wyboru jednostek (np. drukarzy) czy efekt
    manipulacji jednostkami?

    > A monopolista ... ma jakiegos wlasciciela/prezesa/zarzad, moze jest
    > podatny na demagogie,
    > moze nie jest podatny - to bedzie podatny na naciski,
    > albo bedzie uprawial wlasna polityke, i obywatele przeczytaja tylko
    > jednostronne opinie w jakims temacie ...

    Jak jest n-osób, które mają w czymś nawet niech i swoje interesy to jest
    to pewna mądrość lub jej brak typu kolektywnego. Można założyć, że jak firma duża i
    wyrabia zyski to raczej zmanipulowane jednostki nią nie rzadzą.

    --
    Marcin