    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    <61dd8792$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <srk39k$deg$1@gioia.aioe.org>
    <61ded3a0$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <srmor1$13ie$1@gioia.aioe.org>
    <1e3y64i72r74q$.9gtqq7y3ydn3$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net> <a...@w...eu>
    <1...@4...net>
    <sxohwwq7cutl$.1leuzybv1sis8$.dlg@40tude.net>
    <VXmGJ.355677$onI5.285104@fx13.ams1>
    <61ea40ca$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <xuLGJ.154704$0Kl7.56789@fx11.ams1>
    <61ebb542$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <kXQGJ.481875$SVq5.387035@fx14.ams1>
    <61ebef77$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <ck3HJ.115012$Xrb5.41314@fx01.ams1>
    <61ed05cc$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 23 Jan 2022 23:50:16 GMT

    On 2022-01-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli za tydzień czy dwa odsetek zaszczepionych wśród zakażonych spadnie
    > - zobaczymy;)

    Jak pks tam nie dochodzi, to nie :)

    > Ale to się nie do końca spina - oficjalnie tych respiratorów nigdy nie
    > brakowało. A karetki jeżdziły po kilkaset kilometrów. Już sam ten fakt
    > powoduje że uważam, że władze kłamią - bo zostały przyłapane na
    > kłamstwie i kłamały dalej, mimo że wszyscy kolejki karetek widzieli.

    Pewnie kłamstwo, ale też normalnie chciałoby się zachowac jakiś margines
    dostepności tych respiratorów. Tu przez ostatnie pół roku wszystko
    wydaje się być podporządkowane temu, aby nie dociążać służby zdrowia.
    Więc coraz więcej jest restrykcji dla wszystkich, a dla
    niezaszczepionych (czytaj, <=1 dawka), to już w ogóle przesrane. Od
    połowy stycznia nie wolno im fizycznie iść do pracy.

    > Teraz widać czarno na białym, że szczepionki są nieskuteczne przeciw
    > zakażeniom nowym wariantem i dalej jak ktoś głośno to powie to z niego
    > szura robią a władza dalej całkiem oficjalnie mówi, że szczep się bo
    > chroni.

    Na pewno są mniej skuteczne. Trzecia dawka to już nowa druga dawka. Ale
    tak tam na Kviata gdzieindziej jedziesz za zacytowanie z bbc dla
    prostego ludu, ale coś a tym jest. Tzn. każda następna dawka to nie jest
    ta sama sytuacja i chyba niekoniecznie produkcja takich samych
    przeciwciał. Tam zdaje się jest też coś po lini samouczenia układu
    odpornosciowego w tym na potencjalne wariacje patogenu, nawet jeśli to
    ciągle ten sam szczep.

    > A i wczoraj widziałem wywiad z kraską, gdzie bez spiny wysypał się
    > dziennikarzaowi pytającemu o skutecznośc paszportów kowidowych, skoro
    > nie działaja: Motywacja paszportów kowidowych jest trochę inna - jak
    > ktoś chce korzystać z wolności w strefie publicznej to niech się szczepi".

    Jak się ktoś dotychczas nie zaszczepił żadną dawka, to nie zaszczepi się
    ani drugą ani trzecią, a szczególnie przy trzeciej jakaś ochrona przed
    zakażeniem chyba jednak jest. Nie jest to może zbyt elegancka społecznie
    logika, ale jakby jednak jest.

    > Czyli wychodzi z tego, że oprócz szczepień jest jakś inny czynnik
    > wpływający na śmiertelność (i to chyba w sposób istotniejszy). Bo u nas
    > cały czas jest w okolicach 2%.

    Cos musi być. Pewnie dostępność do procedur (finansowanych w przypadku
    kowida przez państwo - ale od grudnia juz nie dla niezaszczepionych),
    może większa determinacja, bo kiedyś było wyraźnie widac, że walczą aby
    uratować kazdego jednego. Ale może też temperatura otoczenia - w końcu w
    lecie zawsze infekcje na świecie lecą w dół.

    --
    Marcin