  • Data: 2022-01-24 06:10:18
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pewnie kłamstwo, ale też normalnie chciałoby się zachowac jakiś margines
    > dostepności tych respiratorów.

    Znaczy co? Masz respiratory i nie przyjmujesz pacjentów - niech
    zdychają? Nie wydaje mi się. Zapewne prawda była prostsza. Może i nawet
    respiratory na stanie mieli. Tylko nierozpakowane i bez personelu. Tak
    czy inaczej kłamamli nawet jak było widać czarno na białym że kłamią.

    > Tu przez ostatnie pół roku wszystko
    > wydaje się być podporządkowane temu, aby nie dociążać służby zdrowia.
    > Więc coraz więcej jest restrykcji dla wszystkich, a dla
    > niezaszczepionych (czytaj, <=1 dawka), to już w ogóle przesrane. Od
    > połowy stycznia nie wolno im fizycznie iść do pracy.

    No własnie - to ogólnoświatowe szaleństwo.

    > Na pewno są mniej skuteczne. Trzecia dawka to już nowa druga dawka. Ale
    > tak tam na Kviata gdzieindziej jedziesz za zacytowanie z bbc dla
    > prostego ludu, ale coś a tym jest. Tzn. każda następna dawka to nie jest
    > ta sama sytuacja i chyba niekoniecznie produkcja takich samych
    > przeciwciał. Tam zdaje się jest też coś po lini samouczenia układu
    > odpornosciowego w tym na potencjalne wariacje patogenu, nawet jeśli to
    > ciągle ten sam szczep.

    Problem w tym, że to wszystko artykuły "popularnonaukowe" na ogół bez
    daty ani autora;) No a jak się jakiś znajdzie z linkiem do poważengoe
    (jeszcze preprinta) to okazuje się że skuteczność jest "little" i badana
    na podstawie... miana przeciwciał. Czyli nie było to żadne poważne
    badanie i nie ma z niego żadnych poważnych danych. Poważnie - spróbuj
    znaleźć konkretne dane jaka jest skuteczność szczepionki przeciw
    zakażeniu omikronem. Nie mówię już o dwóch dawkach. Kwiat znalazł jakieś
    jedno gdzie okazało się, ze badają po dwóch dawkach... ale 28 dni od
    drugiej;)

    > Jak się ktoś dotychczas nie zaszczepił żadną dawka, to nie zaszczepi się
    > ani drugą ani trzecią, a szczególnie przy trzeciej jakaś ochrona przed
    > zakażeniem chyba jednak jest. Nie jest to może zbyt elegancka społecznie
    > logika, ale jakby jednak jest.

    No ale dane tego nie potwierdzają - odsetek zaszczepionych wśród
    zakażonych jest większy niż odsetek zaszczepionych w społeczeństwie.

    > Cos musi być. Pewnie dostępność do procedur (finansowanych w przypadku
    > kowida przez państwo - ale od grudnia juz nie dla niezaszczepionych),
    > może większa determinacja, bo kiedyś było wyraźnie widac, że walczą aby
    > uratować kazdego jednego. Ale może też temperatura otoczenia - w końcu w
    > lecie zawsze infekcje na świecie lecą w dół.

    I to coś jest o rzad wielkości (albo dwa) skuteczniejsze w ograniczaniu
    współczynnika R. Narracja o paszportach covidowych się sypie tak, że jak
    chwilę pomyśleć nie da się jej uratować.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.