  • Data: 2022-01-07 14:22:05
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2022 o 12:36, Shrek pisze:

    > Częściowo masz rację. Natomiast problem polega na tym, że nie bardzo
    > jest sposób jak to rozwiązać - urząd kontroli prasy i widowisk?

    To prawda.
    Ale wiadomo też, że pozwolenie na szerzenie bez ograniczeń fake newsów
    tego problemu też nie rozwiązuje, a wręcz przeciwnie.

    Do pewnego czasu tak właśnie myślano jak napisał Marcin: "niech sobie
    głoszą". Przecież nikt normalny w to nie uwierzy, a margines szurów jest
    nieliczny, niszowy i niegroźny.

    Już kiedyś o tym wspominałem:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pizzagate
    To jeden z pierwszych większych incydentów, który zaczął zwracać uwagę
    służb na istnienie problemu. A raczej ich zmusił żeby zaczęli coś z tym
    robić i zaczęli traktować to poważnie.

    Kilka dużych szurskich witryn, o zasięgu międzynarodowym, udało się
    zamknąć. Okazało się, że "przypadkiem" finansowane były głównie przez
    skrajnie prawicowe organizacje i ich polityków, a ludzie, którzy
    administrowali tymi witrynami i tworzyli te śmieci na zlecenie za
    pieniądze mieli sporo za uszami, np. zaczynali od portali w branży porno
    łamiących prawo itp. (albo nadal się tym zajmowali). Częściowo dzięki
    temu udało się to polikwidować pomimo tego, że serwery były
    zlokalizowane w krajach, gdzie prawo w tym zakresie było jeszcze
    bardziej liberalne.

    I w końcu duże portale też zaczęły reagować. Fakt, że sporo za późno i
    mleko się rozlało, ale dobrze, że w ogóle. Testowane są algorytmy
    sztucznej inteligencji do wyłapywania tych śmieci - przy takich skalach
    żaden człowiek tego nie ogarnie - działa to lepiej albo gorzej i daje
    pretekst szurom do płaczu "a tamtych szurów nie zablokowaliście, to
    dlaczego akurat nas?" - ale zawsze to o jednego szura mniej.
    Z czasem będą wyniki co działa lepiej, a co gorzej. Nie od razu Rzym
    zbudowano.

    Ci, którzy nad tym pracują, nie są debilami i doskonale wiedzą, że
    wprowadzenie np. prawa, że portal ponosi odpowiedzialność za te treści,
    więc niech ten portal się martwi i pilnuje, problemu nie rozwiąże.

    > Tak między nami mówiąc wygląda to po prostu na koniec "naszej" cywilizacji.
    > W ramach bloku "demokratycznego" wygrywa idiokracja, a na końcu
    > wpierdolą nas chińczyki:(

    Ja nie mam tyle odwagi żeby spekulować jak to się skończy ;)

    Pozdrawiam
    Piotr