  • Data: 2012-10-14 21:35:34
    Temat: Re: bezprawne wykorzystanie zdjec
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pwz <p...@o...eu> writes:

    > Wystawiłbym fakturę na 'zylion' zł tej firmie za wykorzystanie
    > materiału / skorzystanie z usługi na podstawie regulaminu dostępnego
    > na stronie "o mnie" (tu link do strony z regulaminem pt. pobierasz -
    > dostajesz fakturę - płacisz).

    Obawiam się że takie coś raczej słabo obroni się w sądzie, nawet bez tej
    (w opinii sądu) astronomicznej kwoty. Nie wiem nawet czy nie zrobiłoby
    się z tego odwrócenie sytuacji, tzn. próba wyłudzenia.

    Generalnie sprawdzonymi sposobami na przegonienie amatorów czudzych
    zdjęć są "znaki wodne" (niemożliwe do usunięcia bez znacznego
    pogorszenia "walorów" zdjęcia) oraz po prostu niepublikowanie takich
    zdjęć, zwłaszcza w przyzwoitej rozdzielczości.

    Swoją drogą, myślę że tzw. "ochronie" praw autorskich (niekoniecznie
    w tym konkretnym przypadku) zdaża się przekraczać granicę absurdu.
    --
    Krzysztof Halasa