eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobezpodstawne wzbogacenie ? › Re: bezpodstawne wzbogacenie ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.task.gda.pl!news.bipnet.pl!news.infinity.net.pl!szmaragd
    .futuro.pl!not-for-mail
    From: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezpodstawne wzbogacenie ?
    Date: Wed, 11 Sep 2002 19:37:20 +0200
    Organization: ProFuturo
    Lines: 42
    Message-ID: <3...@n...irc.pl>
    References: <alnqnv$3br$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <alnr7l$1vo$1@news.tpi.pl>
    <alnrjb$3rt$1@news.tpi.pl> <3...@n...irc.pl>
    <alnudj$806$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.177.110
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: szmaragd.futuro.pl 1031766381 17601 62.233.177.110 (11 Sep 2002 17:46:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2002 17:46:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.0.1) Gecko/20020823
    Netscape/7.0
    X-Accept-Language: pl, en-us
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:107064
    [ ukryj nagłówki ]

    stroke wrote:
    > troche to nie tak ...
    > POmyłka nastapiła nie w banku a w firmie spedycyjnej.

    Toz przeciez napisalem ;)

    > Jedyna wina banku to
    > to ze nie zweryfikowali danych osobowych z numerem konta.

    Bo tego sie nie robi, wyobraz sobie Panienke w okienku, ktora ksieguje
    setki/tysiace przelewow. A system jak zweryfikuje? Jesli konto ma Jan
    Kowalski a na przelewie wpiszesz J.Kowalski, J. Kowalski, JAN
    KOWALSKI, to system odrzuci, a jesli to firma, ktorej nazwa ma
    kilkadziesiat znakow? "Iks" spolka akcyjna, "Iks" S.A., jak widac
    kombinacji masa. Wiec to juz Twoj problem jesli wpisujesz zle dane.

    > Poprostu przelali
    > pieniądze na konto podane przez firme.

    No bo tak system ksiegowal. Tak ma byc :)

    > Klient który miał otrzymac pieniądze
    > i tak je dostanie, stratna bedzie firma która popełniła błąd.

    Dokladnie.

    > Wydaje mi sie
    > ze od teraz to sprawa miedzy firma a panem X. Ale co firma moze zrobic ?

    Zadzwonic do Pana X, powiedziec mu o zaistnialej sytuacji (kilka
    godzin temu na pl.biznes.banki ktos pisal o tym, jak ING Bank Slaski
    mial awarie i cos z ksiegowaniem pomylili, pracownicy dzwonia i pytaja
    klientow czy zechca zwrocic kase) i zapytaj czy ma ochote na oddanie
    kasy. Jak nie ma, to pozostaje zalatwienie sprawy droga prawna. Swoja
    droga, w takim przypadku chyba nalezy sie 10% znaleznego (jesli to X
    zadzwoni do firmy).

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096
    GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1