  • Data: 2010-08-05 11:07:17
    Temat: Re: barter uhh pracowniczy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Mam przeczucie graniczące z pewnością, że podatek dochodowy jest
    > zarówno dla budżetu, jak i ogólnie, niekorzystny.

    W sumie nie mam dostępu do danych potrzebnych do wyliczenia tego.
    [ciach]

    > I nagle się okaże, że dla głupich kilku miliardów podatku utrzymujemy
    > aparat kontrolny, który kosztuje więcej, a ponadto - czego nie widać -
    > generujemy zbędne koszty u dziesiątek milionów zwykłych podatników i
    > firm (koszty ustalania ile kto zarobił, toczenia sporów co jest, a co
    > nie jest przychodem/kosztem uzyskania itp.), a zdolni prawnicy, zamiast
    > bronić morderców lub wykonywać inne pożyteczne czynności :) myślą nad
    > tym, co zrobić, aby zapłacić jeszcze mniej podatku.

    Problem: co zrobić z tą chmarą urzędników i prawników, którzy - po
    likwidacji podatku dochodowego - stracą pracę?

    Przez analogię: wielu chorób, nieszczęść, wojen i zniszczenia środowiska
    dałoby się uniknąć, gdyby populację utrzymać w okolicy 1% obecnej, olać
    rolnictwo i nigdy nie porzucać zbieractwa i łowiectwa (i ile wtedy
    człowiek miałby wolnego czasu po odjęciu zapewnienia bytu ;) ). Ale
    teraz już na taką rewolucję jest już za późno.

    Ponawiam pytanie: ktoś robił taki eksperyment? Jak się skończyło?