  • From: "Kit" <k...@d...plwywal.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Date: Thu, 19 Jul 2007 11:19:40 +0200

    "Przemek" <p...@p...fm> napisał(a):
    > Witam,
    > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    >
    > zapis:
    [...]
> [...]
    > zgody
    > przez konsumenta
    > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na
    > rzecz
    > konsumenta zwrotu
    > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia.
    >
    > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do
    > wymiany
    > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    >
    > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy

    Pozwole sie wtracic do dyskusji.

    Chyba wiem jakiej firmy posiadasz komputer ;-) Tez to przerabialem.
    Kupilem notebooka firmy H ;-) Po 6 miesiacach w autoryzowanym serwisie
    wymieniono mi dysk, dlugo jednak nie cieszylem sie z odbioru urzadzenia. Po
    dwoch tygodniach po "naprawie" laptop wyslalem do Warszawy, tam wymieniono
    mi plyte glowna. Minal tydzien, komputer nie laduje baterii, nie jest
    możliwa praca na zewnetrznym zasilaniu - no to co? Serwis Warszawa.

    Zanim jednak wyslalem komputer do trzeciej "naprawy", chcialem uzyskac
    telefonicznie informacje na temat wspomnianego przez Ciebie zapisu. Jako ze
    pani po drugiej stronie mieszala sie w odpowiedziach, wyslalem fax z prosba
    o kontakt osoby kompetentnej do udzielenia mi informacji na temat przebiegu
    reklamacji w oparciu o zapisy gwarancyjne.

    O ile kontakt z samym serwisem, czas dzialania oceniam na bdb, o tyle juz
    odpowiedzi na fax nie otrzymalem. Musialem samemu sie przypominac
    telefonicznie i prosic aby ktos sie ze mna skontaktowal.

    W koncu dowiedzialem sie ze prawo zwrotu gotowki (kwoty w momencie zakupu)
    przysluguje dopiero po trzeciej wizycie w serwisie. Jako ze nie jestem
    zachlanny, a laptop stanowi moje narzedzie pracy (i rozrywki) postanowilem
    ze nie bede szedl w zaparte. Odpuscilem kwestie zwrotu pieniedzy, jednak
    domagalem sie wystawienia dokumentu potwierdzajacego przedluzenie gwarancji
    na wymienione podzespoly (czyli tak naprawde na caly komputer po za obudowa
    i matryca) o 3 miesiace od momentu "naprawy", gdyz taka propozycje dostalem
    podczas rozmowy.

    Z mila checia bede przygladal sie Tobie w walce o prawa zapisane na karcie
    gwarancyjnej, ja do ludzi klotliwych nie naleze, zyskalbym na zwrocie
    gotowki, chociaz wazniejsze wowczas byly terminy, a serwis dziala
    blyskawicznie.

    Zbaczajac z watku pozwole sobie tylko zwrocic uwage na profesjonalizm -
    dzwoniono do mnie z serwisu czy maja zarchiwizowac dane (kilka sposobow
    dostarczenia) czy moga wykasowac zawrartosc dysku. Niby nic takiego kopie
    pracy sa automatycznie umieszczane na serwerze, jednak gdybym nie zadbal o
    bezpieczenstwo, to istniala szansa na bezproblemowe odzyskanie. Za to maja
    u mnie duzy plus.
    No i jeszcze dodam ze kolejny komputer tez bedzie tej firmy - wlasnie za
    serwis.

    Pawel