eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoawaria komputera i warunki gwarancji › Re: awaria komputera i warunki gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Date: Thu, 19 Jul 2007 10:23:37 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 62
    Message-ID: <1...@h...pl>
    References: <f7n4dp$pd8$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: h...@N...gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: qe126.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1184833417 8754 80.55.30.126 (19 Jul 2007 08:23:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jul 2007 08:23:37 +0000 (UTC)
    X-Face: %?Rh:7Q.U\6{\ApDr!~B1xj@S#UhZr"gC;q}/lnnZ~{mz-_<"_0SitZ%9!BR>xq"]5`ehhX
    ]\.9{]DNDt4cp;on_ydV|Jrxt&OXZ99'q^\v$%8QQX&{!z_R7zZ!zqmZ_F7489`@2w0LaXcVn#%3*y
    u**sF\d>|k$`SiOTI)/_)|6_s0.J:c|@t
    X-User: habeck
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:474064
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 19.07.2007, o godzinie 09.38.29, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a):

    > Witam,
    > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    > zapis:
    >
    > Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie
    > gwarancyjnym wad
    > materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej
    > Karcie Gwarancyjnej
    > poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale
    > uzywane (regenerowane),
    > ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego
    > wlasnoscia konsumenta.

    Tja... Ja tak wymieniałem kartę graficzną. Dostałem urządzenie nie gorsze
    (bo działające przecież) ale de facto była to karta z o wiele niższym
    numerem seryjnym i wyglądała na ostro przechodzoną w porównaniu do mojej
    kilkumiesięcznej (w sumie dobrych kilka tygodni bujałem się na starej VGA).
    Okazało się jednak, że też nie działała więc wymieniłem w końcu na inny
    model.

    > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia zgody
    > przez konsumenta
    > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na rzecz
    > konsumenta zwrotu
    > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia.
    >
    > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany
    > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze
    > rozumuje?

    IMO tak (w sumie niezły interes dla Ciebie) wynika z tego co zacytowałeś,
    ale możesz jeszcze zadzwonić do serwisu i się dopytać co oni mieli na myśli
    (cobyś wiedział z czym przyjdzie Ci ewentualnie walczyć).
    Nie ma czegoś jeszcze ciekawego w tej karcie? Może ją zeskanuj i wrzuć na
    jakiegoś imageshacka?

    Inną możliwością niż gwarancja jest niezgodność towaru z umową (jeżeli
    jeszcze nie oddawałeś ani razu na gwarancji). Jedyny problem jaki przed
    Tobą stoi to uzasadnienie dlaczego nie oddałeś komputera po pierwszej
    awarii (bo od zauważenia wady masz 2m na jej zgłoszenie) - np.
    przypuszcznie, że to problem softwareowy. Zresztą w przypadku zwykłej
    gwarancji też może być taki punkt w karcie gwarancyjnej. Ustawowo możesz
    zażądać wymiany na _nowy_ a nie regenerowany sprzęt albo naprawy sprzętu.
    Jeżeli nie jest to możliwe, to możesz żądać zwrotu kasy.
    W sumie to co zacytowałeś z karty gwarancyjnej jest bardzo miłe dla
    klienta. :)

    Zerknij na Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141,
    poz. 1176).

    Jaki to koncern? :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*
    /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    - Schutzbach

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1