  • Data: 2010-10-03 19:23:39
    Temat: Re: aplikant wysyła fałszywe zawiadomienie-wezwanie (kpk)
    Od: filo geneza <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Paź, 20:51, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "filo geneza" <f...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:f2600d7e-c480-4347-bebc-13d0ac173874@
    j24g2000yqa.googlegroups.com...

    > Żadnego przepisu nie narusza, jeśli robi to na papierze firmowym
    > kancelarii. Ma to wymiar prośby o przybycie, a nie wezwania - bez względu
    > na tytuł. Zgłoszenie w charakterze świadka może nastąpić już na samej
    > rozprawie i sąd może decyzję o przesłuchaniu podjąć, a jeśli świadek pod
    > ręką będzie, to i go przesłuchać od razu. Falszywe wezwanie byłoby, gdyby
    > zostało sporządzone w takiej formie, że sugerowałoby, iż pochodzi z sądu.

    wiem, że nie jest to fałszerstwo przeciwko dokumentom, sęk w tym, czy
    nie narusza to dobrych obyczajów i powagi sądu.
    dziwna sprawa że pełnomocnik powoda kieruje do osoby zawiadomienie
    powołując sie na sąd że jest wezwany, przy tym pełnomocnik ów poucza o
    obowiązkowym stawiennictwie.
    zapewne nie jest to także nadużycie zaufania, natomiast to jest moim
    zdaniem naruszanie powagi sądu, ktos sie powołuje na sąd przypisując
    temu sądowi działania jakie nie miały miejsca. w pewien sposób chce
    wyimaginowane czynności sądu wykorzystać na swoja korzyść - by osoba
    "wezwana" przyjechała do sądu.

    do tego robi to aplikant adwokacki (najdelikatniej mówiąc mało
    kulturalny), którego powinny dotyczy normy korporacji do której chce
    przystapić.