eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoanulowanie oferty przez sklep internetowyRe: anulowanie oferty przez sklep internetowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
    not-for-mail
    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Date: Fri, 20 Jul 2007 16:09:31 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 76
    Message-ID: <f7qfof$mkh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <f7nk2p$aok$1@inews.gazeta.pl> <f7nn9k$cjb$1@news.onet.pl>
    <f7np31$5h0$1@inews.gazeta.pl> <f7of2v$eic$1@news.onet.pl>
    <f7ogb5$b82$1@inews.gazeta.pl> <f7ohei$m0k$1@news.onet.pl>
    <f7ok9l$sgf$1@inews.gazeta.pl> <f7pt5d$gl7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f7q3ov$jul$4@inews.gazeta.pl> <f7q9v0$it9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f7qeqq$9la$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.54.27.183
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1184940623 23185 80.54.27.183 (20 Jul 2007 14:10:23
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Jul 2007 14:10:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:474295
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f7qeqq$9la$1@inews.gazeta.pl...
    > Krzysiek pisze:
    >
    >> zrób tak jak ci napisałem w moim pierwszym mailu, z tym ze walnąłem się
    >> (wielkie sorrrrry) z tym obowiązkiem uprzedniego zapłacenia za towar
    >> (nawet
    >> mi zdarzają się minuty słabości :P);
    >> w każdym razie jak pisałem ostatnio w razie problemów mogę poprowadzic ci
    >> tez sprawe, sporządzajac stosowne pisemko do sprzedawcy a potem w razie
    >> bezskutecznego odezwu - pozew do sądu; w moim przekonaniu masz szanse na
    >> wygraną;
    >> a tak na marginesie - jaki to sklep? nie musisz mówić ale jako konsument
    >> byłbym wdzięczny za przestrogę :)
    >
    > Agito.pl
    > kurcze nie chciałbym robić złego PR, bo ludzie bardzo zachwalają go i ma
    > na prawdę stosunkowo niskie ceny. Podejrzewam, że w takiej sytuacji każdy
    > sklep zapierałby się do śmierci, że nic nie musi i nie chciałby byś
    > stratny na 4tysiące :)
    >
    > Ale z drugiej strony trzeba odpowiadać za błędy.
    >
    > Mówisz, że byłbyś skłonny sporządzić mi takie pismo? Być może skorzystam,
    > najpierw jednak udam się ze wszystkimi wydrukami i wiedzą w którą mnie
    > uzbroiłeś ;) do Rzecznika Praw Konsumanta, może bardziej oficjalna osoba
    > skłoniła by sklep do ustępstw.
    >
    > A ile życzyłbyś sobie za taką pomoc?
    >
    >> a co do kosztów - w tym wypadku patrzysz ile wynosi wartość towaru za
    >> który
    >> miałes zapłacić zgodnie z umową i puszczasz pozew w postepowaniu
    >> uproszczonym na formularzu - koszt to 30,00zł (chyba warto) bo wartość
    >> wynosi jak dobrze kojarze niecałe 1000zł (art.28 ustawy o kosztach
    >> sądowych
    >> w sprawach cywilnych); w razie przegranej, gdyby nie wzięli adwokata,
    >> ponosisz tylko te koszty, ale gdyby zatrudnili adwokata - to dodatkowo
    >> dochodzi kwota 180,00zł;
    >
    > Czyli 30+180+180 (bo i ja muszę zatrudnić adwokata w takiej sytuacji)?
    >
    >> osobiście myślę że warto zaryzykowac i podjąć sprawę z laptopem -
    >> najpierw
    >> wezwanie a potem sąd; ja bym na twoim miejscu tak zrobił
    >
    > Oki, przyznaję się że napawasz mnie optymizmem :)
    > Najpierw udam się do rzecznika i jeśli nic nie pomoże to pójdę Twoją
    > ścieżką :)
    >
    >> pzdr
    >> krzysiek
    >
    >
    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    dla mnie wystarczającą zapłatą będzie twoja wygrana z Agito.pl; ja zamówiłem
    u nich sprzet, jestem bardzo zadowolony, ale czytałem też kiepskie o nich
    komentarze;

    myślę ze jeżeli szanują klientów to dobrowolnie ugodzą się z tobą - jeżeli
    są szanującą się firmą i dbają o renomę zwłaszcza teraz gdy sprzedaż przez
    internet robi taką furorę;

    daj znać co uzyskałeś od Rzecznika (na wiele bym nie liczył ale warto go
    przekonać)
    jeżeli by cię zniechecił przedstawiając naprawdę rzeczowe argumenty
    przeciwko wytaczaniu pozwu, to przeslij jego uwagi do mnie a ja
    zweryfikuje - przepisy zawsze wymagają interpretacji a ta może być różna -
    tam gdzie jest 3 prawników będzie aż 4 rózne intepretacje :)

    pzdr
    krzysiek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1