eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.axelspringer.com.pl!not-for-mai
    l
    From: "rezist.com" <r...@s...us>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar
    (fabrycznie uszkodzony)
    Date: Tue, 15 Apr 2008 15:01:00 +0200
    Organization: Axel Springer Polska
    Lines: 39
    Message-ID: <fu28qk$gbg$1@cougar.axelspringer.pl>
    References: <fu26sq$lg3$2@news.onet.pl> <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: net.rezist.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: cougar.axelspringer.pl 1208264340 16752 194.9.67.155 (15 Apr 2008 12:59:00
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...axelspringer.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Apr 2008 12:59:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.12 (Windows/20080213)
    In-Reply-To: <1...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:528518
    [ ukryj nagłówki ]

    > Przyznam ze interesuje mnie kazda regula ktora jest podstawa do odzyskania
    > pieniedzy. Moze to byc regula 10 dni na zwrot, moze to byc rejkojmia na
    > podstawie ktorej przysluguje mi zwrot. Nie wiem ktory z tych dwoch przepisow ma
    > tu wlasciwe zastosowanie.

    rekojmia ma zastosowanie przy relacjach:
    firma-firma
    czlowiek-czlowiek

    przy relacjach czlowiek-firma maja zastosowanie, inne przepisy.
    10 dni do zwrotu bez podania przyczyny, jesli kupiles od firmy.
    niezgodnosc towaru to co innego, musisz wykazac ze wada istniala
    w momencie sprzedazy. a gwarancja to jeszcze cos innego, to taki
    instrument, ktory daje sprzedawcy pewnosc ze w 60% przypadkow
    z jej tytulu bedziesz reklamowa produkt.

    > Co wazne: poczatkowo sprzedawca argumentowal niemozliwosc zwrotu wkutek
    > uszkodzenia opakowania (pudelka) - cytat z maila ponizej. Pozniej przyznal ze
    > sam go uszkodzil.

    masz to wszystko jakos udokumentowane?

    >>> na wtorna sprzedaz i nie moze wrocic na polke sklepowa. Z tad odmowa zrowtu
    >>> pieniedzy. Zostanie Panu odeslana naprawiona lub nowa sprawna komorka.

    wyslij wezwanie, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, do zajecia
    stanowiska w tej sprawie. w liscie mozesz dopisac, do wiadomosci PIH
    i UOKiK

    > Jak uzywanie towaru ma sie do przywileju zwrotu do 10 dni przy zakupach na
    > odleglosc?

    no, kto wie?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com
    Notatki przeciwnika spamu: http://icic.pl
    [ <----- MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ -----> ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1