eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony) › Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)
  • Data: 2008-04-15 13:01:00
    Temat: Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)
    Od: "rezist.com" <r...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    > Przyznam ze interesuje mnie kazda regula ktora jest podstawa do odzyskania
    > pieniedzy. Moze to byc regula 10 dni na zwrot, moze to byc rejkojmia na
    > podstawie ktorej przysluguje mi zwrot. Nie wiem ktory z tych dwoch przepisow ma
    > tu wlasciwe zastosowanie.

    rekojmia ma zastosowanie przy relacjach:
    firma-firma
    czlowiek-czlowiek

    przy relacjach czlowiek-firma maja zastosowanie, inne przepisy.
    10 dni do zwrotu bez podania przyczyny, jesli kupiles od firmy.
    niezgodnosc towaru to co innego, musisz wykazac ze wada istniala
    w momencie sprzedazy. a gwarancja to jeszcze cos innego, to taki
    instrument, ktory daje sprzedawcy pewnosc ze w 60% przypadkow
    z jej tytulu bedziesz reklamowa produkt.

    > Co wazne: poczatkowo sprzedawca argumentowal niemozliwosc zwrotu wkutek
    > uszkodzenia opakowania (pudelka) - cytat z maila ponizej. Pozniej przyznal ze
    > sam go uszkodzil.

    masz to wszystko jakos udokumentowane?

    wyslij wezwanie, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, do zajecia
    stanowiska w tej sprawie. w liscie mozesz dopisac, do wiadomosci PIH
    i UOKiK

    > Jak uzywanie towaru ma sie do przywileju zwrotu do 10 dni przy zakupach na
    > odleglosc?

    no, kto wie?

    --
    tomek nowak