    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkoholik a prawo
    Date: Sat, 13 May 2006 09:58:03 +0000

    Przemek R. napisał(a):

    > nie bylbym taki pewny :) dzialania pisu bardzo mobilizuja do dzialania
    > :)
    Twoje działanie i tak bedzie funta kłaków warte, jesli nie przekonasz
    ludzi, że warto Ci zaufać. A potem musiałbyś jeszcze przebić głową mur
    oporu w tym takim budynku na Wiejskiej;-)

    > ale uzasadnionego podejrzenia nie ma jezeli nie pojdzie, no ludzie,
    > przeciez to jest lamanie podstawowych praw czlowieka.

    Człowiek ma prawo regularnie tłuc żonę?

    Jezlei ją zaszlachtuje popelni morderstwo i
    > zmarnuje sobie zycie.

    Jego życie w tym wypadku to mnie mało obchodzi. Bardziej mnie obchodzi
    możliwość zapobiegnięcia zaszlachtowaniu żony, ba, nawet ciężkiemu
    pobiciu.

    > Tak mozesz gdybac z kazdym czlowiekiem ktory cie
    > otacza a co ezeli Pani Jola - lesbijka wyjmie noz i Ci gardlo
    > podetnie, a co jezlei Pan Zdzisiu ktory choruje na schizofrenie
    > zarznie twojego synka jak bedziesz z nim na spacerze?

    Pani Jola i pan Zdzisiu nie atakują mnie regularnie, więc porównanie do
    bani.

    > A co jezeli Pan
    > stasiu po wyjsciu z wiezienia po 3 latach po dokonaniu rozboju
    > brutalnie CIe zgwalci i zabije? Profilaktycznie wszystkich 'odmiencow'
    > zamknac, bo ktorys moze cos zrobic? (pytanie retoryczne :-) )

    Pan Stasiu powinien byc co najmniej przez jakis czas monitorowany, skoro
    ma takie predyspozycje.

    > oj Krys, nie napisalem ze nie ma w takim przypadku pobicia. nie brnij
    > dalej w urojona nieprawde.

    Wnioski tylko wyciągam.

    Zreszta
    > odpowiadajac na pooprzedni post, jezlei ofiara sie umyje a napastnik w
    > wyniku tego nie pojdzie siedziec to z cala stanowczoscia moge
    > stwierdzic ze ona jest temu winna, nie temu ze mialo miejsce te
    > zdarzenie a temu ze zniszczyla dowody i w skutek tego sprawca uniknal
    > wiezienia.

    Ale bierzesz pod uwagę psychologiczne aspekty działania ofiary? Zdajesz
    sobie sprawę z tego, że w sytuacji stresowej nie wszyscy myślą i
    działają racjonalnie?

    > Na stronie
    > jednej z prokurator wyraznie jest napsiana by w takiej sytuacji
    > (gwalt) NIE MYC sie, odrazu udac sie na policje, wiec nie tylko ja tak
    > rozumuje.

    Oczywiście, kazda ofiara gwałtu ma pod ręka laptopa i w razie czego
    natychmiast szuka zaleceń prokuratora. A jak przypadkiem nie ma pojecia
    o laptopach, to sama sobie winna i sprawcę należy wypuścić.

    Chodzic jak mucha za gownem az te
    > gowno w koncu nie wytrzyma i sie przyzna I z tym nagraniem udac sie w
    > odpowiednie miejsce. Lepiej wypuscic 10 winnych niz zamknac jednego
    > niewinnego.

    Przyzna się? a potem radośnie odwoła zeznania. I jeszcze powie, ze
    przystawiłeś mu nóz do gardła, żeby się przyznał.

    > zdaje sobie sprawe, ale zdajesz sobie sprawe ze inni fachowcy podcas
    > bardzo dokladnej i rzetelnej obdukcji potarfiliby stwierdzic gdzie
    > zostaly zadane uderzenia?

    Ale komu by się chciało w to bawić
    , co nie?
    > I zebrac material z ubran, ze skory itd?
    > To ze istnieje sposob na spreparowanie dowodow, czy dokoanie bezkarnie
    > przestepstw anei oznacza ze nalezy profilaktycznie zamykac kazdego
    > oskrazonego ufajac slepo rzekomo pokrzywdzonemu bo idac ta droga
    > wiecej zlego niz dobrego sie zrobi.

    Nie każdego, tylko takiego, co do którego istnieje prawdopodobiweństwo
    powtórki z rozrywki dla ofiary. Nie rzekomej, tylko rzeczywistej.

    Justyna