    From: "Łukasz N" <l...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty itd...
    Date: Sun, 3 Dec 2006 21:06:02 +0100

    news:eksn94$1t6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nikt nie twierdzi że jest, ale w innej sytuacji majątkowej jest osoba
    > samotnie wychowująca dziecko, a w innej osoba prowadząca wspólne >
    > gospodarstwo domowe z inną osobą.

    Tylko przeanalizuj to od strony wspólności gospodarstwa w znaczeniu
    prawnym...
    Konkubinat nie rodzi wspólności majątkowej tak więc sytuacja finansowa
    partnera nie ma znaczenia. Konkubinat jest zbyt wątłym stanem, aby sąd
    opierał swoje ustalenia na takim stanie faktycznym.

    Nie zapominaj też, że obowiązek alimentacyjny matki w takim przypadku w
    znacznej części jest zaspokajany przez osobistą pieczę nad dzieckiem.

    W praktyce nigdy nie spotkałem się, aby sąd brał pod uwagę dochody
    konkubenta. Moim zdaniem ewentualny wniosek dowodowy w tym kierunku powinien
    zostać oddalony jako nie istotny dla sprawy.
    Forum Prawników - www.advokat.com.pl