    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty - dlugie!
    Date: Fri, 28 Jun 2002 23:19:18 +0200

    "Pookio" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:afh004$r59$1@news.onet.pl...
    > Pozdrawiam Szanownych Kolegow Grupowiczow ;)
    > Prosze o porade.
    >
    > Jak to jest?
    > Mój maz z 'odzysku' placi alimenty na 16 - letniego synaz poprzedniego
    > zwiazku w wysokosci 1000,- (w momencie rozwodu za porozumieniem stron w
    2000
    > r. sam sobie takie ustalil, mial wystarczajace dochody). Rok temu dochody
    > sie drastycznie zmniejszyly,

    i to jest wystarczajacy powod, zeby NATYCHMIAST wystapic do sadu o obnizenie
    alimentow.
    Wysokosc alimentow to nie jest bowiem rzecz stala i np. znaczne pogorszenie
    sytuacji zobowiazanego (Twojego meza)jest przeslanka do wystapienia o ich
    obnizenie.

    >Dodam jeszcze, ze nie
    > nastapil podzial majatku, byla zona mieszka z synem w jego domu, my
    > wynajmujemy mieszkanie.
    A to dlaczego? Nawet nie zdajecie sobie sprawy do jakich problemow potem
    dochodzi tylko dlatego, ze malzonkowie nie uregulowali swoich spraw po
    rozwodzie. Szczegolnie, ze sytuacja Twojego meza sie pogorszyla, a jego byla
    nawet nie zapytala, o co chodzi, tylko od razu naslala na niego komornika. A
    moze gdyby tak w ramach podzialu majatku sprzedac dom i ona z synem tez
    przenioslaby sie do mieszkania, to byloby z czego placic alimenty.

    > 3. Do kiedy moj maz bedzie musial placic alimenty?
    W takiej wysokosci dotad az nie zglosi sie do sadu o ich zmniejszenie i sad
    to rozpatrzy.
    Natomiast w ogole przynajmniej do uzyskania przez syna pelnoletnosci, ale
    zwykle do konca nauki (studiow), no chyba ze bedziecie mieli do czynienia z
    przypadkiem "wiecznego studenta". Takich sady nie traktuja juz powaznie.

    > 4. Czy w powyzszym wypadku trzeba sie ubiegac o sadowne zmniejszenie kwoty
    > alimentow,
    Tak, tak, trzeba sie ubiegac i to szybko.

    >czy tez fakt, ze nie sa w stanie wiecej sciagnac z dochodow
    > mojego meza, jest wystarczajace?
    Do zmniejszenia alimentow przed sadem tak, ale wczesniej, np. dla komornika,
    NIE MA ZADNEGO ZNACZENIA.

    > 5. Czy fakt, ze kwota sciagana jest mniejsza, niz wymagana sprawia, ze
    > zaleglosc gdzies sie zwieksza i sa liczone od niej odsetki od zadluzenia?

    Owszem, a na koncu MOZNA ZA TO TRAFIC DO WIEZIENIA, dlatego tak wazne jest
    natychmiastowe dopasowanie kwoty do mozliwosci Twojego meza i podzial
    majatku, w wyniku ktorego moze da sie wygospodarowac jakas kwote na zaplate
    zaleglych alimentow.
    > 6. Czy fakt, ze odstapil bylej zonie dom (w sensie zamieszkania, nie
    > wlasnosci), zeby zmniejszyc koszty jej utrzymania, a sam ponosi te koszty,
    > ma jakies znaczenie?
    Oczywiscie ze tak, ale trzeba to wszystko przedstawic sadowi. Zreszta moze
    wystarczy, ze po sprzedazy domu wykupi jej sie za nalezna jej polowe
    wartosci jakies wygodne mieszkanie.
    Pozdrawiam,
    Marta