  • Data: 2020-11-09 11:33:58
    Temat: Re: "adwokat" zagubił dokument
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-09 o 11:10, Michal Jankowski pisze:

    > Jak rozumiem, poszkodowanemu nie chodzi o to, że adwokat zagubił jedyny
    > egzemplarz Damy z łasiczką, tylko o to, że zagubił odpis w drodze na
    > rozprawę, przez co sąd orzekł niekorzystnie.

    Rzadko kiedy rozprawy toczą się na jednej wokandzie, zresztą sam
    zainteresowany pisał o latach procesu. Więc zgubienie się odpisu nie
    powinno powodować szkody.

    Być może adwokat zawinił, że w ogóle nie pomyślał o przedstawieniu tego
    dokumentu jako dowodu. Ale to już nie jest błąd polegający na zgubieniu,
    tylko na nieprofesjonalnym prowadzeniu sprawy. Zasadniczo wywodzenie
    swojego prawa ze spadkobrania w oczywisty sposób sugeruje, że należy
    dowodem spadkobrania się wykazać.

    Zarzuty autora do sądu, że "sąd nie wierzył, że są rodziną" świadczy
    raczej o braku rozeznania w temacie (o prawie do spadku decyduje
    stwierdzenie nabycia spadku, a nie bycie rodziną), więc tym ostrożniej
    podchodziłbym zarzutom wobec adwokata - bo może wynikają też z jakiejś
    niewiedzy autora.

    Ale, oczywiście, co do konkretów można by się zastanawiać dopiero po
    obiektywnym zapoznaniu się ze sprawą. Ja się odniosłem tylko do tego, o
    co autor pyta, czyli czy i na ile adwokat może odpowiadać za zgubienie
    odpisu stwierdzenia nabycia spadku.

    --
    Liwiusz