eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoabonament rtv - reklamacja?Re: abonament rtv - reklamacja?
  • Data: 2005-09-04 10:45:28
    Temat: Re: abonament rtv - reklamacja?
    Od: Rojbert <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2005-09-04 10:23 Bartek Gliniecki napisal(a):
    > Rojbert wyskrobał(a):
    >
    >> Witam,
    >> Korzystając z usług dowolnego usługodawcy, który pobiera stałą opłatę w
    >> ramach abonamentu mam ściśle określone warunki jakie musi spełniać ów
    >> usługodawca lub jego produkt i mam prawo do reklamacji, jeżeli wystąpią
    >> odstępstwa od tych warunków. Dlaczego publiczne media, na rzecz których
    >> płacę daninę publiczną nie przedstawiają swoich ściśle określonych
    >> obowiązków wobec mnie?
    >
    >
    > Jakie są te ściśle określone obowiązki wobec Ciebie?
    >
    Ustawa nie precyzuje zakresu obowiązków instytucji wobec osoby płacącej
    daninę, jedynie ukrywa się pod nic nie mówiącą definicją "misji".

    >> W jaki sposób mogę rewidować ową "misję", która
    >> jest dla mnie nagrodą za daninę i czy istnieją jakieś wyznaczniki jej
    >> jakości, ustawa o radiofonii i telewizji milczy na ten temat?
    >
    >
    > Jakieś ogólniki chyba są, właśnie w ustawie o KRRiT.

    Ustawa koncentruje się na moich powinnościach i wkładzie na rzecz
    rozwoju instytucji.
    W zamian daje "misję", której wartości nie mogę zweryfikować, gdyż nie
    jest uwzględniony wyznacznik jej jakości.
    Jak mam ocenić jakość towaru, nie znając jego wartości?

    >
    >> Dlaczego płacę quasi podatek od _urządzenia_ a nie od usługi i dlaczego
    >> KRRiT nie odpowiada w żaden sposób za to urządzenie w razie jego awarii?
    >
    >
    > Bo podatek od faktycznego oglądania byłby znacznie trudniejszy do
    > pobrania. Dlatego przyjmuje się domniemanie (które się sprawdza w 80%
    > mniej więcej), że każdy kto ma telewizor ogląda TVP (oczywiście nie
    > ciągle).
    >

    "Art. 48. 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik
    radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy
    odbiór programu, używa tego odbiornika."
    Czyli wszystko koncentruje się na urządzeniu, a dokładnie na pobieraniu
    daniny za posiadanie tego urządzenia. Skoro posiadam urządzenie, za
    posiadanie którego powinienem płacić daninę (a danina ta nie jest
    podatkiem), powinienem oczekiwać czegoś w zamian. Dostaję coś pod nazwą
    "misja", która znaczy tyle co nic, gdyż jej wartość nie jest możliwa do
    zweryfikowania. Nie mogę złożyć reklamacji na produkt, którego nie można
    zdefiniować.

    "Telewizja Polska S.A. dba o to, by wszystkie jej programy
    ogólnokrajowe i
    regionalne łącznie uzyskiwały dostateczny zasięg społeczny i
    dostatecznie masową
    widownię, aby uzasadnić pobieranie opłat abonamentowych od całego
    społeczeństwa. "
    (źródło: http://ww2.tvp.pl/tvppl/include/docs/2005/01/05/misj
    a_TVP.pdf)

    Ciekawy dokument, tylko jego treść może równie dobrze pasować do "misji"
    stacji komercyjnej.
    Założenia są te same - im większa oglądalność, tym większe wpływy z
    reklamy, czyli większa... misja?

    --
    Pozdrawiam, Rojbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1