    From: Zbyszek <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: abadonware - wątpliwości prawne/rozważania
    Date: Wed, 03 Jan 2007 20:28:38 +0100

    Sowiecki Agent wrote:

    > a po z atym nie trzeba z prawa autorskiego wystarczy z kk i wowczas nie
    > trzeba wniosku :)

    O ten aspekt mi chodzi. Skoro ja nie znalazłem to chyba Policja tym
    bardziej. Oczywiście mówimy o producencie z zagranicy. Jestem ciekawy jak
    wycenią stratę producenta skoro nigdzie nie zachował się cennik, a nawet
    gdyby był to trzeba by uwzględnić denominacje, inflacje wahania walut w tym
    okresie, brak oferowanej pomocy technicznej - czyli produkt nie w pełni
    sprawny i nie zgodny z ofertą, której nie ma (choć każdy sprzedający ma
    obowiązek wsparcia). Trzeba by też ustalić kiedy dany produkt zdobyłem,
    prawdę mówiąc to sam nie pamiętam. Teoretycznie poszkodowany, czyli osoba
    prawna już nie istnieje. Oczywiście gdyby trzeba było zapłacić jakąś karę i
    jeśli by była by to jakaś forma pakietu legalizacyjnego na dalsze używanie
    to jestem gotów się dobrowolnie poddać. Boję się tylko jednego, aby przy
    braku faktów nie zaczęli fantazjować i żeby nie ściągnęli jakiejś
    astronomicznej sumy z księżyca. Ciągle mam w pamięci jedną taką sprawę, gdy
    koleś używał Linuksa jako oprogramowania bezpłatnego - wtedy kontrola
    policzyła mu Linuksa jak nielegalny Windows (bo powołali się na przepis, że
    przy braku ceny produktu bierze się bieżącą cenę brutto od bieżących
    produktów konkurencji). Dlatego od tamtego artykułu kupuję Linuksa i
    otwarte oprogramowanie zawsze z FV.

    To tak jakby wyliczyć cenę XVII wiecznej kosy na podstawie ceny nowiutkiego
    kombajnu Bizon, rocznik produkcji 2007.

    Zbyszek