  • Data: 2020-06-19 17:33:22
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.06.2020 o 12:28, Olin pisze:

    > Niech mnie ktoś uszczypnie, ale w okresie słusznie minionym nie można było
    > legalnie wyjść na Kremenaros. Szlak niebieski schodził z Rabiej Skały do
    > Moczarnego i górnej części Wetliny, a potem wchodził na Wielką Rawkę, tak
    > jak obecny zielony.
    > Chodzenie poza szlakami w strefie nadgranicznej, a już szczególnie świętą
    > drogą graniczną, było zakazane.

    Po 30 latach nie pamiętam kolorów. Szliśmy na pewno koło placówki Straży
    Granicznej (dziś chyba nie istniejącej, a przynajmniej nie ma jej w
    Google). Do granicy podchodziliśmy drogą gruntową, a nie szlakiem.
    Pamiętam, że było po deszczu i kombinowaliśmy z przejściem brodu. Zakaz
    był, ale dotyczył schodzenia ze szlaków albo dróg.

    > Pierwszy raz z Kremenarosa na Rawkę szedłem latem 1991 i zupełnie nie
    > pamiętam dwóch ścieżek; szło się normalnie granicą, wygodną ścieżką.
    > Nie bardzo sobie wyobrażam zresztą trawersowania 50 m od grzbietu. Przecie
    > tam jest już las i byłoby to uciążliwe w uwagi na nachylenie.

    I tak było. Był to - z tego co pamiętam - las bukowy i wkurzające było
    to, bo ścieżka była pod sporym kątem i niemal nie przetarta. Sądzę, że
    tam mniej więcej byłem tak koło 1991 roku.

    --
    Robert Tomasik