  • Data: 2020-06-11 20:47:45
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.06.2020 o 16:53, nadir pisze:

    > Granica cały czas jest, to że jej nie pilnowano do czasu pandemii, to
    > inna sprawa.

    Słupków nie ma. Przynajmniej na Google.

    > Ależ ja wiem doskonale od czego jest Straż Graniczna, wiem też że oni by
    > takiego numeru nie odwalili. Natomiast z braku funkcjonariuszy SG,
    > wysłano tam wojsko, no i okazało się, że oni jacyś niedorobieni.

    Niedorobieni, to są dziennikarze, którzy nawet do Google nie zajrzeli.
    Piszą o moście (a to przepust i wdarciu się na teren Czech, a nawet nie
    wiemy, czy nie wygonili fotografa stojąc po polskiej stronie, bo to
    kilka metrów. Jest coś takiego, jak "pas drogi granicznej". Ja do
    granicy na rowerze jeżdżę. U nas tablice nadal są.

    > Wyobraź sobie teraz, że to nie polsko-czeska, tylko polsko-rosyjska
    > granica. Myślisz, że też tak lajtowo by się to skończyło?

    Na normalnej granicy coś takiego nie miałoby prawa się zdarzyć. Po
    pierwsze przebieg granicy państwowej oznacza się znakami granicznym.
    Po drugie w celu ochrony granicy państwowej ustanawia się pas
    drogi granicznej i strefę nadgraniczną. Pasem drogi granicznej jest
    obszar o szerokości 15 metrów, licząc w głąb kraju od linii granicy
    państwowej. W pasie drogi granicznej umieszcza się w dobrze widocznych
    miejscach tablice. Resztę sobie znajdź w Ustawie o ochronie granicy
    państwowej.

    Żołnierz, to nie geodeta i nie będzie biegał z teodolitem, żeby
    sprawdzać, gdzie dokładnie jest granica. Straż Graniczna dawniej
    patrolowała granicę, to wiedzieli dokładnie, gdzie biegnie. Moim zdaniem
    ktoś nie pomyślał i kazali im pilnować tej miejscowości informując, że
    granica biegnie jej północnym skrajem. O kapliczce zapomniano.

    > Nic.
    > https://www.youtube.com/watch?v=dSaeQkVxFQM

    Obejrzałem ten fragment, ale nadal nie mam pojęcia jak wiążesz to z
    naszym tematem.

    --
    Robert Tomasik