    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    <ulcjjb$g56$3$nadir@news.chmurka.net> <ufreN.3432$ogWb.2002@fx14.ams1>
    <ulevjj$ehn$5$nadir@news.chmurka.net> <WTMeN.24215$Sl64.8926@fx09.ams1>
    <ulgnlv$oe1$1$Shrek@news.chmurka.net> <iETeN.4756$RCGb.547@fx10.ams1>
    <uli7c6$ohe$1$Shrek@news.chmurka.net> <4otfN.2678$Gq%d.70@fx03.ams1>
    <ulm8qa$d8n$1$Shrek@news.chmurka.net> <_QMfN.42244$ogWb.16343@fx14.ams1>
    <ulq01t$cap$2$Shrek@news.chmurka.net> <Qb5gN.16588$c8T6.14148@fx05.ams1>
    <ulrbjn$6no$1$Shrek@news.chmurka.net> <gsLgN.21540$RCGb.2888@fx10.ams1>
    <um0jo7$t6p$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 22 Dec 2023 01:57:07 GMT

    On 2023-12-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Do hindusów jako takich nie. Choć co do ich kulry - zwłaszcza jeśli
    > dotyczy systemu kastowego, podejścia do kobiet i szeroko pojętej kwestii
    > czystosci...

    Ano. Ale to osobna bajka. Z tym, że też trzeba uważać bo i tu może być
    sporo nieporozumień. Zasadniczo nie rozumiemy tej kultury za bardzo.

    > Cokolwiek - efekt jest ten sam. Tak czy inaczej zwykle mają tu lepsze
    > perspektywy od tego co mieli u siebie. Ale kończy się tym że robić nie
    > bardzo chcą a żyć by chcieli na poziomie reszty europejczyków.

    Nie cokolwiek, bo jak się chce coś zrobić z efektem to nalezy zrozumieć
    przyczyny.

    > Nie bardzo. W przestępstwach to "wola" popełnienia czynu jest często
    > konieczna ale nie wystarczająca. Chyba że pójdziemy dalej i zarzucimy
    > braunowi "usiłowanie". Ale niech ktoś lepiej zatrzyma ten kabaret;)

    Usiłowanie też może być.

    > Stąd że przy aktualnym bezrobociu nie pracują tylko ci, co nie chcą albo
    > nie mogą.

    A, i tu nawiąże do naszego ulubionego narzędzia dyskusyjnego, masz na
    swoje popracie jakieś statystyki? Tzn., że problem jakoś specyficznie
    dotyczy naszych "inżynierów"?

    > Daj spokój - emotek był;)

    No wiem :)

    > A działa to w drugą stronę,bo azjatki mi się na ogół podobają:P

    Nawet ma to swoją nazwę. Yellow fever.

    > No podobno jednak nie i od tego powstrzymuje nas cywilizacja i
    > społeczeństwo. W "sprzyjających" okolicznościach większość ludzi ponoć
    > mordowałaby bez większych problemów i nie mówimy tu o samoobronie. I
    > właśnie takie okoliczności zapewnił birmański rydzyk.

    Te parę tys. lat temu też były społeczności i jakoś się wszyscy nie
    mordowali. Jakby tak było, to nie przetrwałby gatunek :)

    > Tak możesz uzasadnić wszystko. Żydzi też nam zagrażają:P

    Najwyraźniej nie na tyle, że chwytasz za maczetę lub gaśnicę, skoro nie
    jesteś z Krakowa.

    > No widzisz - a u nas w zacofanej europie jest to karalne i to nie tylko
    > teoretycznie. A dubaj i arabii saudyjskiej w sumie oficjalne. No to
    > jednak kozojebcy?

    Na podstawie zatrzymywania paszportów? Raczej nie. Inaczej w SG też
    kozojebcy, bo jak dla mnie wymóg nie zajścia w ciąże w czasie
    obowiązywania pozwolenia na pracę jest dużo bardziej upadlający niż
    zatrzymanie paszportu.

> [...]
    > na "ich" terenie, na którym prowadzili osadnictwo. Terrorystów to sobie
    > stworzyli poźniej sami. To tak jakby twierdzić, że rosjanie dokonali
    > zaborów bo im powstańcy listopadowi przeszkadzali. Po prostu żydzi
    > wpierdolili się komuś do domu i teraz wszyscy ponoszą tego kosekwencje.
    > Żydzi już tak mają że uważają się za wyjątkowych i że cały świat się
    > przeciw nim sprzysiągł. Jednym słowem mają najebane we łbach (nie piszę
    > tu oczywiście w wszystkich jednostkach, a o "narodzie wybranym").
    > Przykra prawda jest taka, że świat bez izraela byłby prawie na pewno lepszy.

    Nawiązuje do tego od czego zaczeła się ta dyskucja. Terrorysta islamski
    to nie produkt bardziej zamożnej warstwy średniej. Mącenie przez Żydów i
    to co teraz wyprawiają nie jest w żaden sposób analogiczne do terroryzmu
    islamskiego.

    > Jak wywalą wszystkich to po prostu nie będą ich wpuszczać.

    Wątpię czy się tak da.

    > Oni chcą tam wymordować połowę a resztę przegonić. Celem izraela jest
    > izrael wolny od palestyńczyków. A merketing im jest potrzebny po to,
    > żeby tam onz nie wjechał albo co gorsza usa nie zabrało zabawek (bo w
    > sumie jedyną jako tako działającą agendą ONZ jest UNICEF i jak się
    > okazuje WHO w "zwalczaniu" epidemii więc ONZtu nie ma się co bać).

    MZ zbudują w ten sposób nowy, bardziej zajadły Hamas na bazie tych,
    których wypędzą i ościennych państw, które już teraz dają schroninie
    antyizraelskim terrorystom.

    > Azja jest pełna ogromnych kontrastów ekonomicznych. Może w singaprze
    > tego nie widać, ale w każdym większym mieście są slamsy i miejscowe
    > "holywood".

    Nie aż tak bardzo. Brak masy krytycznej. Brak marginalizacji. Indie są
    dość specyficzne pod tym względem.

    --
    Marcin