  • Data: 2023-12-15 09:56:11
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > No to takiej symetrii nie ma i nie będzie. Tam jest więcej żydów, a u
    > nas katolików, ich wiara uznaje wszystkie inne za gorsze/niegodnie, a
    > katolicka nakazuje miłować każdego. No to w Sejmie miłują, choć nie
    > wszystkich i nie równo.>> Plus pewnie
    >
    > Wiemy.
    > https://www.newsweek.pl/swiat/polityka/ustawa-o-ipn-
    izrael-uzna-polske-za-panstwo-negujace-holokaust/l7r
    tbvy
    > https://dorzeczy.pl/kraj/54388/skandaliczny-wpis-czl
    onka-knessetu.html

> [...]
    >
    > Tylko że kultura wynika z religii, a religia z kultury, to są bardzo
    > ze sobą powiązane "byty".

    > Owszem menora i choinka do niczego nie przymuszają, ale osoby które je
    > wnoszą/stawiają robią to w jakimś konkretnym celu. To jest bardziej
    > manifestacja czegoś niż przymuszanie. Coś jak tatuaż czy graffiti.
    >
    > Skoro w Sejmie jest krzyż, jest kaplica i jest choinka, to znaczy że
    > są tam jacyś katolicy. A skoro ktoś chce menorę czy nawet synagogę w
    > Sejmie, to pytanie powinno być inne - czy w Sejmie są żydzi?
    > Jeżeli są, to OK, tylko dlaczego się z tym ukrywają?

    W Iranie nie jest więcej Muzułmanów niż Żydów? Do czego to Iran
    ma uprawniać?

    Nawrót do innych "historycznych interpretacji" nie może nastąpić?
    Zakony wojenne/rycerskie istniały długo, nieprawdaż? W Nowym
    Testamencie oprócz nadstawiania drugiego policzka jest też kupowanie
    miecza. W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, w praktyce
    jest.

    Wystarczy że innowiercy z bojowymi fundamentalistami będą preferowani
    "w egzekwowaniu ich praw" a IMHO chrześcijanie/katolicy też się bojowych
    fundamentalistów z czasem dorobią.

    UE/KE dostrzegła że Węgry "są UE praworządne" jak potrzebowała przekupić
    Orbana zablokowanymi funduszami żeby nie zastosował weta. UE/KE nie
    wskazała drogi wielu że grożenie UE/KE wetem się po prostu zwyczajnie
    opłaca w dość wielu sytuacjach?

    --
    A. Filip