    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a jesli posiadam baze adresowa?
    Date: 12 Mar 2003 13:38:10 +0100

    > Czy zatem spamowaniem jest równiez wysyłanie oferty do firm/osób, których
    > adresy zdobylismy podczas targów, seminariów? Jeśli powołamy sie na tę
    > okoliczniści wydaje mi się, ze nikt nie powinien reagowac negatywnie dostając
    > kolejna informacje o ofercie.

    Co do do materiałów i adresów firm zdobytych na targach...wydaje mi się, że
    właśnie w ten sposób (wystawiając się na targach) firmy chcą nawiązać
    współpracę z innymi firmami z branży i w ogóle chyba taka jest sama idea targów.
    Ale w jaki sposób udowodnisz, że folder reklamowy (z adresem mailowym) po
    pierwsze - zdobyłeś na targach; po drugie, że w ogóle go masz?

    Mając na uwadze treść art. 4 ust. 1 ustawy, zgodnie z którym zgoda odbiorcy nie
    może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści oraz
    art. 10 ust. 2, zgodnie z którym informacja handlowa może być uznana za
    zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji (w
    szczególności poprzez udostępnienie adresu elektronicznego W CELU OTRZYMYWANIA
    INFORMACJI) należy dojść do wniosku, że zakazem wynikającym z art. 10 ust. 1
    ustawy objęte jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej NA WSZELKIE
    ADRESY ELEKTRONICZNE np. na adresy umieszczone na stronie internetowej
    potencjalnego odbiorcy informacji handlowej, czy też folderze.
    To są moje osobiste przemyślenia, jednakże organem decydującym będzie organ
    wymiaru sprawiedliwości i to do niego należeć będzie wzięcie pod uwagę oraz
    rozpatrzenie wszystkich okoliczności.

    pozdrawiam
    d.