eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe › Re: Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe
  • Data: 2011-03-31 16:59:09
    Temat: Re: Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > W kalkulacji pobytu, jaką dostałam mailem, prosili o wpłatę zaliczki w
    > wysokości 30%.
    > Nie wiem, jak od nich teraz te pieniądze wyegzekwować. Najpierw upierali
    > się, żeby przyjechać w innym terminie. Kiedy powiedziałam im, że w tej
    > chwili nie mogę zaplanować dłuższego wyjazdu, obiecali odesłać
    > pieniądze, ale już od miesiąca nie udało im się tego zrobić. Kwota nie
    > jest aż tak wysoka, żeby iść z tym do sądu, ale mała też nie jest -
    > ponad 600zł.

    Ogólnie:
    ojeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one
    sobie wzajemne świadczenia, czyli zaliczka wraca do konsumenta;
    ojeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta, zaliczka pozostaje u
    usługodawcy

    Teoretycznie, to Ty rozwiązałaś umowę. Ale... Jeśli obiecali zwrócić
    pieniądze, to raczej było rozwiązanie umowy za zgoda obu stron i
    pieniądze powinnaś dostać z powrotem. W praktyce (przed sadem) chyba
    masz małe szanse dowiedzenia tego. Może mnie ktoś sprostuje, ale raczej
    spróbuj polubownie, żeby oddali.

    --
    Krzysztof

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1