  • Data: 2011-03-31 16:12:13
    Temat: Re: Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe
    Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-31 17:45, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Przedpłata oznacza tylko, że się zapłaciło "przed" (np. wykonaniem
    > usługi).
    > Czy zaliczka będzie się zadatkiem czy zaliczką decyduje wola stron
    > zawierających umowę. Ale kwota wręczona drugiej stronie stanie się
    > zadatkiem tylko wtedy, gdy zostanie to jasno określone w umowie. Bez
    > tego zaznaczenia będzie to zaliczka.
    > Ogólnie o zadatku: KC art 394 par. 1 i okolice.

    W kalkulacji pobytu, jaką dostałam mailem, prosili o wpłatę zaliczki w
    wysokości 30%.
    Nie wiem, jak od nich teraz te pieniądze wyegzekwować. Najpierw upierali
    się, żeby przyjechać w innym terminie. Kiedy powiedziałam im, że w tej
    chwili nie mogę zaplanować dłuższego wyjazdu, obiecali odesłać
    pieniądze, ale już od miesiąca nie udało im się tego zrobić. Kwota nie
    jest aż tak wysoka, żeby iść z tym do sądu, ale mała też nie jest -
    ponad 600zł.

    Ewa