  • Data: 2006-01-10 23:11:26
    Temat: Re: Zwrot uslugi?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kałużny [###tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl.###] napisał:

    > pkt 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w
    > złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    > pkt 5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać
    > zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu
    > Czyli w tym wypadku jest to świadczenie o właściwościach określonych
    > przez konsumenta i jest ściśle zwiazane z jego osoba.

    Widziałem to. Może jestem uprzedzony do wróżb, no ale trudno uznać, że
    ich właściwości ma określać klient. Czy wróżba jest ściśle związana z
    jego osobą? Boję się, że udowodnienie tego przed sądem może być
    kłopotliwe. To nie garnitur szyty na miarę, czy kubek z portretem
    dziewczyny. W sumie taką wróżbę spokojnie można wysłać innej osobie
    tak naprawdę. I choć rozumiem, że osoby w to wierzące stwierdzą, że
    wróżba jest związana z jakąś osobą, to jednak próba przekonania sądu
    może być utrudniona. W każdym razie to jeszcze najprędzej moim zdaniem
    mogło by chwycić.

    Wróżba zepsuć się nie może, toteż pozostaje ostatni argument, czyli
    to, iż z uwagi na charakter nie może być zwrócona. Nie wydaje mi się,
    by w tym wypadku miało to zastosowanie. W mojej ocenie brak możliwości
    musi być obiektywny. Czyli załóżmy, gdy zakupisz malowanie ścian i te
    ściany pomalują, to zwrócić się usługi już nie da. Środki opatrunkowe
    nie podlegają zwrotowi na podstawie jakiegoś tam przepisu (jest nad
    okienkami w aptekach pouczenie).

    A w wypadku wróżby zawsze można stwierdzić, że jest zbyt krótka, albo
    zbyt zawiła.