    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Date: Thu, 10 Jul 2008 15:46:14 +0200
    <NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2> <g4u01q$s3t$1@news.onet.pl>
    <nnxck.253900$1B6.3832@newsfe21.ams2>
    <g4uf2j$3p1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <EVFck.22193$jB5.10039@newsfe05.ams2> <g4vd9b$eau$1@node1.news.atman.pl>
    <WYLck.254107$1B6.218169@newsfe21.ams2>
    <i...@4...net>
    <lGNck.169799$P83.50405@newsfe20.ams2>
    <18330349lebev.1tiswcsn0m4ct$.dlg@40tude.net>
    <A%1dk.179424$P83.90858@newsfe20.ams2>

    Dnia Wed, 9 Jul 2008 13:17:55 +0100, swen napisał(a):

    > A dlaczego nie ma to dotyczyc sklepu?
    > Ile jest sytuacji, ze w sklepie w zupelnie innym oswietleniu dany towar
    > wyglada zupelnie innaczej niz w domu.

    Ale możliwości przetestowania towaru są większe.

    > Klient? Dlaczego ty uparcie bronisz sprzedawcy? (jesli sam nim jestes to
    > rozumiem) To sprzedawca zyje z twoich pieniedzy, to on powinien zapewniac
    > jak najlepszy serwis, lacznie z bieganiem do komkurenci i sprawdzaniem cen.
    > Bys ty jako klient zawsze kupowal u niego. Zrozum, jak sprzedsawca
    > zbankrutuje to bedzie inny, pewnie lepszy.

    Nie jestem sprzedawcą - choć namawiam żonę żeby otworzyła jakiś biznes ;-)
    Ale bronię tego stanowiska bo uważam, że to "zdrowe" żeby każdy umiał sam
    dbać o własne pieniądze. Jeżeli klienci nauczą się rozsądnie wydawać
    swoje pieniądze to sprzedawcy też będą musieli zadbać o jakość usług.
    Ale jeżeli klienci będą owieczkami wierzącymi, że to sprzedawca o nich
    zadba to jak to mówią sami się podkładają pod nóż.

    > No wlasnie! Wiec wiesz o czym mowie! (5 dni to minimalna, jak juz napisalem
    > w wiekszosci jest to 14 dni)
    > I powiedz czy to nie jest zdecydownie pomocne i na reke.

    Ale co innego kwestia dobrowolności oferty, a co innego zmuszenie do
    tego prawnie. Szczególnie że OBI nie robi tego dla chwały tylko z biznesu -
    mają wysokie ceny i czymś muszą kusić klientów. Jak mam do kupienia wiertło
    to wolę iść do firmy 200m dalej i wydać 3/4, mimo że nie mam możliwości
    zwrotu.

    > I zadko sa egzekwowane (chocby przyklad z antena) ustawow 5 dni zwrotu bez
    > podania przyczyny zmienilo by nastawienie sprzedawcow o 100% Zakupy
    > dokonywalo by sie jak w sklepie nie jak na bazarze. Ty jako klient byl bys
    > spokojny, ze jak cos nie tak to oddajesz i tyle. Wymoglo by to na sprzedawcy
    > podniesienie jakosci towarow i uslug.

    Jakiś czas temu kupiłem młynek do pieprzu - rozpadł się momentalnie,
    poszedłem do sklepu i chcieli mi zwrócić kasę - dobrowolnie. I wtedy
    naszła mnie myśl że im wcale nie zależy na jakości - wręcz przeciwnie,
    nawet sprzedając chłam opłaca im się go wciskać klientom i ewentualnie
    uznać zwrot, niż sprowadzać towar dobre jakości który będzie droższy
    i mało kto go będzie chciał kupić.

    Pozdrawiam,
    Henry