    From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru
    Date: Tue, 1 Jul 2003 02:33:21 +0200

    > O to mi właśnie chodziło. Natomiast druga rzecz: Jak to wygląda w systemie
    > ratalnym? Dzwoniłem dzisiaj do przedstawiciela ,,Żagla'' i dowiedziałem
    się,
    > że w moim przypadku, jeżeli klient chce na przykład zamówić u mnie
    komputer
    > na raty, to gotówka na moje konto wpłynie z banku dopiero dnia
    jedenastego.
    > Powodem podobno jest możliwość odstąpienia od umowy kredytowej. Czy w
    takim
    > razie - rozwiązanie umowy kredytowej jest równoważne z rozwiązaniem umowy
> [...]

    Komplikujesz sobie życie, zmień system ratalny powiem ci jak u mnie to jest.
    Wchodzi do sklepu przed południem klient z zamiarem kupna na raty, sadzam go
    na krześle i w przypadku braku przeciwwskazań podpisuję umowę online z
    Lukasem ( przez internet ), wydaję wydrukowane umowy, podpisy i umawiam się
    z klientem na odbiór kompa na następny dzień, w tym czasie serwer lukasa
    zajmuje się przelewem a ja jadę po towar jeśli go nie mam lub zamawiam.
    Następnego dnia pieniądze są na moim koncie a klient odbiera towar. Jeśli ta
    sytuacja występuje po południu należy dodać jeden dzień na przelew (sesje).
    Jeśli sprzęt odebrał i chce odstąpić od umowy nie ma problemu dla sklepu bo
    wszystko załatwia w banku ( wpłata całej kwoty kredytu może jeszcze
    pozostałe koszty związane z przygotowaniem umowy).
    Jedenaście dni to czekałem na przelew ratalny w moim banku który padł 8-10
    lat temu (to chyba nie była wina systemu ratalnego, a banku) to przesada w
    dzisiejszych czasach ;-))))))))))
    Dodam jeszcze ze dostaję pewien % od umów Lukasa niewiele ale pozwala
    utrzymać stałe łącze więc wszyscy są zadowoleni (wielu stałych klientów
    Lukasa przy 2 lub 3 kredycie ma nawet dodatkowy 2-3 % rabat od kredytu). Ja
    w historii podpisałem umowy z kilkoma bankami a w praktyce preferuję jeden
    Pozdrowienia Andrzej