  • Data: 2008-01-31 11:09:25
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
    > odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
    > Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?

    Jeśli jesteś konsumentem, to:

    1. Możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, ale tylko w
    sytuacji, kiedy kupiłeś towar poza siedzibą przedsiębiorcy (np. od
    akwizytora), albo na odległość (np. przez internet) i nie była to licytacja

    2. Jeśli jakość wykonania i funkcjonalność jest inna niż przedstawiał to
    sprzedawca, możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z
    umową, domagając się naprawy, wymiany na nowy, lub zwrotu gotówki, jeśli
    naprawa lub wymiana nie jest możliwa, albo wiązałaby się z dużymi
    utrudnieniami.

    2a. Jeśli natomiast nie odpowiadanie jakości wykonania i funkcjonalności
    nie wynika z tego, że sprzedawca sprzedał Ci co innego niż się
    umawialiście, tylko z Twoich subiektywnych odczuć (np. fotel jest
    niewygodny, choć ma takie parametry, jakie sprzedawca obiecywał), to
    reklamacja z tytułu niezgodności z umową nie musi być uznana.

    3. Co do zasady (pomijając punkt 1) sprzedawca nie ma obowiązku
    przyjęcia z powrotem towaru, który nie jest niezgodny z umową.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz