eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaruRe: Zwrot towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru
    Date: Thu, 31 Jan 2008 12:09:25 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <fnsa93$jaa$4@news.onet.pl>
    References: <a...@s...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: dow54.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1201777764 19786 83.24.130.54 (31 Jan 2008 11:09:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Jan 2008 11:09:24 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <a...@s...googlegroups.com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:514446
    [ ukryj nagłówki ]

    j...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie
    > odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu.
    > Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego?

    Jeśli jesteś konsumentem, to:

    1. Możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, ale tylko w
    sytuacji, kiedy kupiłeś towar poza siedzibą przedsiębiorcy (np. od
    akwizytora), albo na odległość (np. przez internet) i nie była to licytacja

    2. Jeśli jakość wykonania i funkcjonalność jest inna niż przedstawiał to
    sprzedawca, możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z
    umową, domagając się naprawy, wymiany na nowy, lub zwrotu gotówki, jeśli
    naprawa lub wymiana nie jest możliwa, albo wiązałaby się z dużymi
    utrudnieniami.

    2a. Jeśli natomiast nie odpowiadanie jakości wykonania i funkcjonalności
    nie wynika z tego, że sprzedawca sprzedał Ci co innego niż się
    umawialiście, tylko z Twoich subiektywnych odczuć (np. fotel jest
    niewygodny, choć ma takie parametry, jakie sprzedawca obiecywał), to
    reklamacja z tytułu niezgodności z umową nie musi być uznana.

    3. Co do zasady (pomijając punkt 1) sprzedawca nie ma obowiązku
    przyjęcia z powrotem towaru, który nie jest niezgodny z umową.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1