    From: Therain <t...@n...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot kosztow dojazdu do pracy
    Date: Sat, 18 Nov 2006 13:27:51 +0100

    Olgierd napisał(a):
    > Osoba przedstawiająca się jako *Therain* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Zatem nie służy Ci zwrot kosztów od pracodawcy.

    Hmm ale z opisu przedmowcy wyzej wynika ze swiadczy mi :).
    Place z wlasnej kieszeni za dojazdy do miejsc pracy oddalonej 100km od
    mojego miejsca zamieszkania.
    Suma na dojazdy nie jest mala bo wynosi 400zl miesiecznie ... :)
    Dlatego sie pytalem czy czesc kosztow moze poniesc pracodawca

    Znalazlem takie cos i niewiem jak to interpretowac...

    Ustalenie wysokości kosztów uzyskania przychodów w przypadku pracowników
    otrzymujących od pracodawcy zwrot kosztów dojazdu do pracy nie następuje
    na zasadach ogólnych. Świadczenie to jest bowiem wolne od podatku, i to
    do wysokości, która nie jest w żaden sposób limitowana.

    (...) Nie każde jednak świadczenie, które pracownik otrzymuje od swojego
    pracodawcy, podlega opodatkowaniu. W art. 21 ust. 1 pkt 19 u.p.d.o.f.
    uznano, że wolna od podatku dochodowego jest wartość świadczeń
    ponoszonych przez pracodawcę z tytułu zakwaterowania pracowników w
    hotelach pracowniczych oraz kwaterach prywatnych wynajmowanych na cele
    zbiorowego zakwaterowania. W tym przypadku zwolnienie nie jest
    ograniczone kwotowo. Ponadto z początkiem 2003 r. zgodnie z art. 21 ust.
    1 pkt 112 u.p.d.o.f. zwolnieniem od podatku objęta została wartość
    świadczeń ponoszonych za pracownika z tytułu:

    - zwrotu kosztów dojazdu do zakładu pracy,