eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot komorki › Re: Zwrot komorki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "mic" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot komorki
    Date: Mon, 6 Feb 2006 22:37:25 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 48
    Message-ID: <ds8fj7$mn8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <ds89u2$an1$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ajp239.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1139261865 23272 83.25.249.239 (6 Feb 2006 21:37:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Feb 2006 21:37:45 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:364656
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Przede wszystkim od razu zapomnij o powolywanie się na gwarancje, tylko
    skorzystaj z rekojmi. Warunek jest taki, ze kupiony przez ciebie sprzet
    faktycznie zawiera wady ukryte, które uniemozliwiaja korzystanie z niego w
    sposób, o jakim zapewnial sprzedawca lub zmniejszaja jego wartosc (556 KC).

    Zgodnie z dyspozycja 560 KC możesz domagac się zwrotu pieniedzy, chyba ze
    sprzedawca niezwlocznie wymieni towar na wolny od wad, albo dokona naprawy.

    Nie ma tu jak przy gwarancji terminu 14 lub 21 dni! Nie daj się nabrac!

    Naddto, zgodnie z najnowsza wykladnia, na mocy 556 KC przysluguje ci
    roszczenie o zwrot kosztow, jakie poniosles w zwiazku z tym, ze rzecz
    posiada wady lub nie posiada właściwości o jakich sprzedawca istnieniu
    zapewnial.

    I jeszcze jedno. Sprzedawcy często tlumacza się, ze rekojmia nie dotyczy
    towarow sprzedawanych z drugiej reki. To nieprawda. Sprzedawca ZAWSZE
    odpowiada w takich granicach, w jakich zapewnial o wlasciwosciach produktu.

    Termin do wniesienia roszczenia to 1 mc od daty wykrycia wady, nie dluzszy
    jednak niż 12 mc od daty zakupu.

    I to tyle.

    Mic

    Użytkownik "antek" <n...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ds89u2$an1$1@news.onet.pl...
    > Witam! Sprawa wyglada nastepujaco. 02.06.2006 kupilem w jednym z licznych
    > sklepow z gsm telefon komorkowy. Sprzedawca mowil ze jest to telefon
    > sprowadzony tydzien wczesniej z Anglii - tak wiec sprzedawany jako
    > komisowy.
    > Zapewnil ze nie ma zadnych wad i jest 100% OK. Powiedzial takze ze mam
    > tydzien 'gwarancji'. Teraz zauwazylem ze dzieje sie z nim cos dziwnego.
    > Jutro planuje sie zglosic i chcialbym wiedziec jakie mam prawa zwiazane ze
    > zwrotem tego sprzetu. Nie interesuje mnie zbytnio naprawa, bo do sklepu
    > mam
    > ponad 30km i nie chce mi sie go jeszcze raz odwiedzac. Chcialbym zwrotu
    > pieniedzy (wydalem 1200zl). Moge sie powolac na jakis przepis?
    > Podpowiedzcie:)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1