  • Data: 2012-01-29 13:26:09
    Temat: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Od: spp <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-29 14:08, Piotr M pisze:

    > Brednie. Skąd sobie wymyśliłeś słowo "przyjmownie". Moja księgowa mówi
    > sprzedaż/kupowanie. Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

    Hmmm, nawet nie czytasz postów na które odpowiadasz? Dlaczego wyciąłeś:

    art. 14
    Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do *przyjmowania* zwracanych
    i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich
    opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej'?

    Zresztą:

    Według wyjaśnień Departamentu Polityki Ekologicznej Ministerstwa
    Środowiska
    ,,Przepis zawarty w art. 14 ustawy o opakowaniach i odpadach
    opakowaniowych zobowiązuje
    jednostki handlu detalicznego do przyjmowania zwracanych i na wymianę
    opakowań
    wielokrotnego uSytku po produktach w takich opakowaniach, które znajdują
    się w ich ofercie
    handlowej. Brzmienie tego przepisu nie ogranicza przyjmowania
    przedmiotowych opakowań
    tylko do zakupionych w danej jednostce handlu detalicznego, a takSe nie
    wprowadza wymogu,
    Se klient powinien wylegitymować się dowodem zakupu produktu w takim
    opakowaniu, które
    chce oddać w danej jednostce handlowej. W przypadku, gdy klient
    przyniesie opakowanie
    wielokrotnego uSytku po produkcie w takim opakowaniu, który znajduje się
    w ofercie
    handlowej danej jednostki handlowej, do zwrotu (bez zakupu produktu) lub
    na wymianę
    (z zakupem produktu w takim samym opakowaniu), sprzedawca ma obowiązek
    przyjąć od
    niego te opakowanie, ale nie ma on podstawy prawnej Sądać od klienta
    dowodu zakupu
    (paragonu, faktury, itp.), chyba Se klient chce uzyskać zwrot kaucji.

    --
    spp