    From: "axell" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie sie z pracy i L4
    Date: Mon, 20 Nov 2006 10:34:58 +0100

    > otrzymuje się - to bardzo popularny sposób na przedłużenie sobie
    > wypłaty
    > świadczeń zanim pójdzie się na bzrobocie = ZUS niestety nie sprawdza
    > zasadności wystawionych L4 - a przynajmniej niezbyt często

    Pewnie zależy od rejonu ale z tego co się orientuję to w Poznaniu w
    kilka dni po przejściu świadczenia chorobowego na ZUS (po zakończeniu
    umowy na czas określony) przychodzi polecony z poleceniem stawienia się
    na komisję weryfikacyjną i jeżeli dasz radę podjechać taksówką to
    znaczy, ze do pracy się nadajesz i jesteś symulant. Nawet ciężkie
    schorzenia nie kwalifikują do chorobowego, a rentę komisje odmawiają
    przyznać jeśli pacjent nie chce poddać się skomplikowanej operacji
    kręgosłupa gdzie jest spore ryzyko niepowodzenia z konsekwencją paraliżu
    do końca życia. Z drugiej strony słyszałem (chociaż nie weryfikowałem
    tych informacji), że jest rejon gdzie 70% ludzi w wieku produkcyjnym
    jest na rencie co jest ewenementem na skale światową.

    Pozdrawiam
    axell