    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie dyscyplinarne [długie]
    Date: 6 Oct 2005 12:58:22 +0200

    > do obsługi plotera tnącego corel jest wystarczający

    Również do zrobienia wizytówek, wygenerowania kodów paskowych, konwersji plików
    i tysiąca różnych rzeczy. Zalewki i rozbarwienia też robi prawidłowo (jeśli
    operator zna się na rzeczy), a polska wersja obsługuje nawet język japoński.
    Dołączone też jest mnóstwo czcionek.
    Co nie zmienia zupełnie faktu, że wszystkie profesjonalne studia DTP jadą na
    Adobim.

    > pozatym corel jest profesjonalnym
    > programem i nie drogim.

    Co do drugiego to się zgadzam, co do pierwszego to nie masz racji. Narzędzie
    które robi wszystko nie jest profesjonalne. To taki klucz francuski - odkręcisz
    każdą śrubkę, ale przecież nie o to chodzi w warsztacie, żeby wszystko odkręcać
    francuzem. Ale to jest dyskusja na inną grupę (nb. temat wałkowany już
    wielokrotnie). A propos profesjonalizmu - pobaw się kerningiem z czcionkami
    Corela...

    > nie wazne jest narzedzie jakim sie pracuje

    To odkręć nakrętkę 13 mm śrubokrętem krzyżakowym :)

    > znam wiele osób ktore
    > szczyca sie ze maja adobe a skutkiem uzytkowania tego pakietu sa wielkie
    > bochomazy.

    Może nie potrafili prawidłowo naświetlić klisz? Albo nie wiedzieli o przyroście
    punktu rastrowego? Może puszczali wszystko na CTP bez cromalinu? Może nie
    wiedzą czym się różni CMYK od Pantona?
    To znaczy, że się nie znają na rzeczy. Przejdź się po studiach DTP. Sprawdź na
    czym robi się poważne prace. A bochomaza i w Corelu można zrobić.

    Temat był wielokrotnie poruszany na grupie DTP. Jeśli ten młody człowiek chce
    coś w osiągnąć w DTP, powinien jak najszybciej rozpocząć przygodę z innymi
    programami. Nie chcę nikogo dołować, ale najwięcej dowcipów dotyczących
    poszukiwania pracy w branży dotyczy właśnie użytkowników Corela.

    Pozdrawiam

    Czapla