  • Data: 2008-04-07 12:03:51
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > No tak, ale cofnięcie oświadczenia za zgodą pracownika.

    Nie. Zgoda nie jest potrzebna.
    Mówię o powołaniu się na wadę oświadczenia woli - błąd, bo rozumiem że
    pracownik w pozwie ujawni jakieś okoliczności których pracodawca nie
    znał, a które wskazują że rozwiązanie było niezgodne z prawem.

    > Ale w toku procesu sąd nie zapomni pouczyć pracownika, że "już-już" dostanie 3-
    > krotność wynagrodzenia jako odszkodowanie,

    Zero dostanie. jeśli cofnięcie oświadczenia woli z powołaniem się na
    błąd będzie skuteczne, a czemu miałby nie być, to nie ma rozwiązania, a
    więc to pracownik cofa powództwo, albo przegrywa.

    > A powołanie się na błąd w takiej sprawie... hmmm... no nie polimeryzuję,
    > ale chyba wyśmiałbyś mnie, gdybym na taki błąd się powołał, co? Zresztą
    > błąd co do czego - co do prawa?

    O tym, czy jest błąd czy nie to możemy pogadać, jak wskażesz
    okoliczności które podniesie pracownik, które wskazuje na okoliczność
    tego że jednodniowa nieusprawiedliwiona uprzednio nieobecność w pracy
    nie jest ciężkim naruszeniem obowiązków pracowniczych, tylko zwykłym lub
    nawet nie było w ogóle naruszeniem obowiązków pracowniczych.
    No i oczywiście z odwołaniem oświadczenia woli z powodu błędu nie
    czekałbym w istocie rzeczy do procesu.
    I zawsze będzie to błąd co do jakiejś okoliczności faktycznej, a nie prawa.

    Twoje przegrane pewnie był skutkiem braku reakcji na informacje od
    pracownika. Brak elastyczności :)

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"