  • Data: 2002-10-16 08:00:40
    Temat: Re: Związane z wyborami 2002
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pablo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:aoj58m$3f3$1@news.onet.pl...
    > Czy mogę mieć pewność, że kandydat, który otrzyma największą ilość
    > głosów w swoim okręgu (mowa o kandydacie do rady miasta) znajdzie się
    > w tej radzie? Słyszałem, że kandydaci z list punktują swoją partię
    > (komitet wyborczy) i nawet uzyskanie największej liczby głosów nie
    > gwarantuje im sukcesu (zasiadania w radzie). Mogą go zastąpić swoim
    > bardziej zaufanym człowiekiem.

    Nie mogą zastąpić go kimś innym.

    Kandydat zdobywa punkty dla listy - w celu określenia, ile osób z listy
    przechodzi dalej. A potem już wg ilości głosów.

    Natomiast może się zdarzyć, że kandydat, który uzyskał najwięcej głosów w
    okręgu, nie wejdzie do rady miasta - bo cała lista dostała zbyt mało głosów,
    aby przysługiwał jej choć jeden mandat. Nie ma idealnej ordynacji.

    Dominik Jan Domin