    From: maHo <m...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzeczenie się obywatelstwa?!
    Date: Sat, 25 Jun 2005 23:50:17 +0200

    Sky wrote:
    [ciach]>

    > Sprzeciwialoby sie to moim zdaniem podstawowej zasadzie wolnosci
    > obywatelskiej.
    > Powinna wystarczyc zwykla pisemna deklaracja o zrzeczeniu sie
    > obywatelstwa -tylko gdzie ja nalezaloby zlozyc? Moze rzeczywiscie adresowac
    > na prezydenta...?
    > ;)

    wiesz, posiadanie obywatelstwa to nie tylko prawa, ale także i obowiązki.

    poza tym obywatelstwo to poważna sprawa, i ponowne jego nabycie nie jest
    takie proste. państwo ma spory kłopot z takim bezpaństwowcem na swoim
    terenie, bo nie swój, a jednak kosztuje. odesłać go także nie ma gdzie.
    więc z tego co wiem państwo utrudnia (jeżeli nie uniemożliwia) jak tylko
    się da zrzeczenie się obywatelstwa.

    co innego jak masz inne obywatelstwo, wtedy chyba jest to dosyć proste.

    pozdrav

    maHo