  • Data: 2005-06-25 23:56:47
    Temat: Re: Zrzeczenie się obywatelstwa?!
    Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    news:d9kjru$iaf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Sky wrote:
    [ciach]>

    > Sprzeciwialoby sie to moim zdaniem podstawowej zasadzie wolnosci
    > obywatelskiej.
    > Powinna wystarczyc zwykla pisemna deklaracja o zrzeczeniu sie
    > obywatelstwa -tylko gdzie ja nalezaloby zlozyc? Moze rzeczywiscie
    adresowac
    > na prezydenta...?
    > ;)

    wiesz, posiadanie obywatelstwa to nie tylko prawa, ale także i obowiązki.
    -
    Obowiązki też można uznać za "prawo do"... ;)
    Wiesz jaki cel ma istnienie tworu zwanego "państwem"?
    ;)

    poza tym obywatelstwo to poważna sprawa, i ponowne jego nabycie nie jest
    takie proste. państwo ma spory kłopot z takim bezpaństwowcem na swoim
    terenie, bo nie swój, a jednak kosztuje. odesłać go także nie ma gdzie.
    więc z tego co wiem państwo utrudnia (jeżeli nie uniemożliwia) jak tylko
    się da zrzeczenie się obywatelstwa.
    ---
    Jelsi państwo utrudnia życie swoim obywatelom ponad poziom ich tolerancji/a
    nie? ;)/ zaprawdę przydałoby się trochę pouczyć je o jego obowiązkach wobec
    obywateli /a nie tylko o jego prawach wobec nich/ -albo choć pokazać że
    niektórzy uważają że lepiej im będzie bez takiego państwa -nawet za dość
    wysoką cenę.

    co innego jak masz inne obywatelstwo, wtedy chyba jest to dosyć proste.
    -
    Nie -bo w innych nie jest zbytnio wiele lepiej -pod pewnymi wzgledami.
    ;)

    pozdro-
    Sky