    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znów poszukiwania telefony
    Date: Mon, 22 Jan 2024 12:07:50 +0100
    <uo91qt$is3$3$Shrek@news.chmurka.net> <TBZpN.3332$idBb.950@fx08.ams1>
    <uo9u64$vfv$4$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <ov%pN.53372$c1y8.44573@fx15.ams1> <uoacf0$uan$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <15zcfkx5zoupr$.164w1iqht354x.dlg@40tude.net>
    <uobqjg$vfm$3$Shrek@news.chmurka.net> <AcjqN.19864$oJCf.12131@fx11.ams1>
    <uocgme$gna$26$RTomasik@news.chmurka.net>
    <NulqN.28994$Qspa.2543@fx12.ams1>
    <uodhot$gnb$8$RTomasik@news.chmurka.net>
    <qEirN.22712$oJCf.4040@fx11.ams1>

    > A do obsługi codziennych zdarzeń? Skąd tych 360 w omawianym przypadku
    > się wzięło? Jakaś skoszarowana rezerwa?

    Tak. Tzw. Oddziały Prewencji.

    > No dobrze, ale tych 360 to zdaje się większość jednak czesała.

    Nie wiem. Nie było mnie tam.

    > Mam prawdę mówiąc spore wątpliwości czy branie do przeszukiwania
    > przypadkowych osób a policjantów w tym czasie jako operacyjnych to jest
    > takie idealne rozwiązanie. Rozumiem, ze na przypadkowość osób się nic
    > nie poradzi, a lepiej przeszukać z nimi niż wcale, ale spodziewałbym
    > sie, że policja jest szkolona do takich poszukiwań. Dla przypadkowej
    > osoby nie musi być oczywiste jak może wyglądać i gdzie się schować
    > wymęczona osoba po np. 1-2 w jakiejś dziczy, albo może nie zwracać uwagi
    > na różne ślady.

    Tych przypadkowych ludzi nie puszcza się samych. Ale zagęszczają tyralierę.

    > No właśnie o tym mówie.

    > A jak lezy w zaspie przypruszony sniegiem to cos ten noktowizor pokaże?

    Nie. Wystarczy opad śniegu, czy deszczu i nic de facto nie widzisz.

    > Chyba w sumie powninien, bo ciało duże, a snieg też może mieć różną
    > temperaturę. Tylko, że parę cm to juz chyba może skutecznie izolować.

    Mówisz o termowizorze. Ale te są drogie i jest ich niewiele.

    > Zawsze się zastanawiałem ile takich zwłok w różnych losowych miejscah
    > lezy...

    Sadzę, że z połowa tego, co zaginionych. Ale to tak "z powietrza" wziąłem.

    > Na zmianie czyli skąd? Komisariat?

    Zależy jakiej kategorii. Niektóre zaczynają same (te większe), a w
    niektórych od razu powiat przejmuje działania. Generalnie jako cywil
    możesz to poznać po regulaminie jednostki, który przeważnie jest
    publikowany na stronie internetowej. jeśli nie ma etatu dyżurnego, to
    będzie to koordynował powiat.

    --
    (~) Robert Tomasik