  • Data: 2019-06-16 16:10:30
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.06.2019 o 14:09, nadir pisze:

    > Ale jaki widzisz problem żeby zebrać do kupy kilku/nastu informatyków z
    > KGP, Ministerstwa Sprawiedliwości, MSWiA. Niech siądą, wymienią
    > doświadczenia i informację, i zastanowią się jak wdrożyć obieg
    > materiałów cyfrowych między uczestnikami procesów we wszystkich tych
    > instytucjach. Punkty wymiany danych nie muszą być przecież w każdym
    > powiecie. Coś takiego powinno być wdrożone od przynajmniej 10 lat.

    Że w praktyce ogłoszą przetarg i system wykona zewnętrzna firma, która
    nie ma zielonego pojęcia ani o Policji, ani sądach, ani prokuraturze.
    Będziemy mieć kolejną niezależną usłyszę i ręcznie przepisywać do niej
    dane.

    Moim zdaniem najprościej byłoby stworzyć narodowe repozytorium. Tam
    dowody cyfrowe przechowywać. Opracować sensowną politykę bezpieczeństwa,
    a w protokoły wrzucać sumy kontrolne, by tego nikt nie pozmieniał.
    Większość programów używanych do zabezpieczania dowodów cyfrowych
    obsługuje nieźle szyfrowanie i podpis. To druga "linia obrony". Archiwum
    w tzw. raid, i to trzecia linia obronny.

    Pytanie kto by to miał nadzorować. Mnie najbardziej sensowne wydaje się
    ABW albo KRAJOWE CENTRUM INFORMACJI KRYMINALNYCH. Tylko to są bardzo
    obszerne ilości materiału i konieczne były by bardzo wydajne łącza.
    Ograz byle telefonu, to teraz może być 1 TB, a tego dziennie jest kilka.
    TAkie minimum w standardzie, to 0,5 TB.

    Obraz komputera robiony po USB 3,0 robi się do 8 godzin., a to się
    potrafi zsynchronizować do 640 MB/s. Pamiętaj, że kopia binarna zawiera
    również obraz pustej części dysku, więc jak masz dysk 0,5 TB, to choć by
    na nim sam system stał, to zabezpieczasz ponad 0,5 TB (tam jeszcze masz
    dane kontrolne, ale to ich niewiele).