  • Data: 2018-08-10 03:24:08
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-08-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W jaki sposób fragment "publicznie zniekształca taki utwór"
    > interpretujesz, jako plagiat? Plagiat, to raczej działanie dokładnie
    > przeciwne w założeniu.

    Nabrałem wątpliwości z tym zniekształceniem. Dziwne jest samo użycie
    słowa zniekształca, bo jakby chodziło o plagiat to odpowiedniejsze
    byłoby "opracowanie" a te jest użyte moment wcześniej. Może więc masz i
    rację, że intencją jest ochrona przed czymś takim.

    Z drugiej strony nie rozumiem potrzeby, bo jeśli zniekształca, to wydaje
    się, że jest to uszkodzenie mienia i jest to chronione gdzieindziej. A
    skoro jest to w PA to ochrona powinna dotyczyć wartości artystycznej. Tu
    nagle okazuje się, że Ustawodawca miałby oceniać co jest dobrym
    opracowaniem (artystyczną modyfikacją utworu pierwotnego) i złym
    opracowaniem (nadal artystyczną modyfikacją utworu pierwotnego), gdzie w
    tym ostatnim przypadku nadano utworowi pierwotnemu jakiś niekorzystny(?)
    charakter?

    I teraz mamy kolejny problem bo jeśli przyjmiemy, że zniekształca oznacza
    opracowanie niezgodne z intencją autora oryginału to ponownie, po co
    taka ochrona skoro samo "opracowanie" jest bardziej pojemne?

    No i na koniec :) czy takie nałożenie koszulki w ogóle można uznac za
    opracowanie/zniekształcenie utworu? :)

    --
    Marcin