    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Thu, 31 Aug 2023 21:37:03 +0200
    <ucfbn2$nsb$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ucfkai$16hda$1@dont-email.me>
    <ucgipg$kho$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <LcRGM.363374$mIIb.59162@fx11.ams1>
    <uchq30$b9h$1$RTomasik@news.chmurka.net> <uckv5g$29r04$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <ucl3u0$2al08$1@dont-email.me> <q...@4...net>
    <ucluck$2eerb$1@dont-email.me> <ucm1vr$caa$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ucpivh$35spa$1@dont-email.me>
    <11h090cdhsi29.15sbkc79dvvlj$.dlg@40tude.net>
    <ucqmkq$3dag1$1@dont-email.me>

    On Thu, 31 Aug 2023 20:37:09 +0200, Kviat wrote:

    > Niech będzie... Polacy magicznie po przekroczeniu granicy zachowują się
    > tak samo grzecznie jak Niemcy.
    > Ale, że wszyscy inni też? Bo wiesz, że w Niemczech mieszkają nie tylko
    > Niemcy i Polacy?

    Ale za kierownicą, czy w ogóle?

    Bo owszem - Turcy tam są, Syryjczycy, Irajczyczy itp :-)

    A tirman Litwin też jakos spokojniejszy ...

    > Nabijam się z was, bo to bzdura, że Niemcy nie włażą pod (prawie) koła.
    > Oczywiście, że włażą. I oczywiście, że nie wszyscy, co nie znaczy, że
    > nie ma takich, którzy włażą.
    > Wręcz czasem mam wrażenie, że nawet bezczelniej włażą niż w Polsce.
    > A już na pewno w mniejszych miastach, czy wioskach.

    Moze w wioskach.
    Mnie jakos nie włazili. Jest tez troche filmów na youtube z
    przejazdami przez miasto ... nie włażą, a kierowcy nie mają wielkiego
    respektu dla przejsc.

    > Wiele razy, odruchowo - bo trudno się tego oduczyć, łapałem jakichś
    > miejscowych, z dziada pradziada rodowitych Bawarczyków, za rękę, gdy
    > podczas spaceru prosto z chodnika skręcał/a na jezdnię pod samochód.
    > Najpierw się dziwili i patrzyli na mnie jak na wariata o co mi chodzi
    > "bo przecież samochód się zatrzyma" (i faktycznie bez problemu się
    > zatrzymywali, bo nie zapierdalali po miasteczku/wiosce),

    Przy odpowiedniej odległosci sie zatrzyma ...

    > a potem się do
    > tego przyzwyczaiłem, bo sobie uświadomiłem, że to moje (nie
    > bezpodstawne) przeniesienie paranoi z Polski.
    > Co równocześnie nie oznacza, że nie trafiają się kierowcy, którzy z tego
    > powodu się irytują i też potrafią zatrąbić. Trafiają, ale zdecydowanie
    > rzadziej niż w Polsce.

    > Ale jest sporo nowych.
    > Zdziwiłbyś się jak dużo jest Ukraińców w małych miejscowościach w
    > Bawarii. Polaków zresztą też, ale od razu widać, że są bardziej
    > "zasiedzieli".

    Teraz to Ukraincy mnie wcale nie zdziwią?

    Ale ... oni pod koła to chyba nie włażą?
    Nie dożyliby emigracji :-)

    J.