    From: "Mariusz" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana wyglądu domu be zgody sąsiada
    Date: Wed, 22 Aug 2007 22:54:09 +0200

    > Sąsiad się do sprawy bierze od przysłowiowej d... strony.

    Tu sie zgodze, ma swoje wizje które mie troche juz draznią

> [...]
    > okna. Odległości te mogą być zmniejszone nie więcej niż o połowę w
    > zabudowie śródmiejskiej [§13].
    >
    > Jeśli schody sąsiada opisanych warunków nie spełniają, to nikt mu takiego
    > projektu nie zrobi. A jakby nawet zrobił, to nie powinien zatwierdzić.
    > Twoja i innych właścicieli nieruchomości zgoda będzie miała znaczenie
    > poboczne. Natomiast jeśli schody projektowane nie naruszają powyższych
    > przepisów, to Wasze sprzeciwy i protesty co najwyżej nieco wydłużą
    > postępowanie, ale ostatecznie pomimo tych sprzeciwów sąsiad zezwolenie

    Powyzszych wymagań sąsiad nie spłelnia, jego schody będą biegły prawie nad
    oknem łazienki, a z pokoju smieści sie w tych 60st.

    Ale mam pytanie, moze on wybodowac cos na domie bez zgody innych
    wspolwlascicieli??,
    w sumie moje mieszkanie jest nawieksze i mi przypada najwieksza częśc,
    czyli moj sprzeciw jest najmocniejszy, no i osoba która zrobi projekt nie
    musi sie innych włascicieli pytac o zdanie?? Wg troche samowolka...

    Robert a moze zrozumiałes ze sąsiad obok???, dla scislosci jest to jeden dom
    w szeregowcu
    podzielony na 4 mieszkania, mamy klatke schodową.

    Serdeczne dzieki za rade