  • Data: 2007-08-22 21:50:18
    Temat: Re: Zmiana wyglądu domu be zgody sąsiada
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Aug 2007, Mariusz wrote:

    > Otóz mieszkam w szeregowcu, w jednym z domow, w którym ja mieszkam, są
    > zrobione 4 mieszkania
    [...]
    > 1. Czy do budowy tych schodów jest potrzebna zgoda wszystkim
    > współwłaścicieli tego domu, każdy ma mieszkanie wykupione, nie ma zadnej
    > wspólnoty itp.

    a. W kwestii formalnej: JEST wspólnota. Fakt że być może nie działa nic
    w tej sprawie nie zmieni :>, ona istnieje z mocy prawa.
    b. wszystko wskazuje na to, że jest to mała wspólnota, dla ktorej
    "stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego".
    IMVHO:
    - potrzebna jest zgoda wszystkich, bo dotyczy części wspólnej budynku
    - potrzebna jest Twoja zgoda, bo Twoje korzystanie to narusza
    - oba powyższe punkty można obejść... sądem :)

    > 2. Czy moze takie cos zrobic jezeli w planach budynku takiego czegos niema,
    > czyli cos dobodowac na dziko..

    Formalnie nie wolno.
    Inspektorat Budowlany pewnie zainterweniuje jednak tylko w razie donosu.
    Ale trzeba pamiętać, że w sumie to oni zaatakują *wspólnotę*, która
    jest właścicielem, za to że "dopuściła do samowoli" :)

    pzdr, Gotfryd